۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
منفعت هیچ گروهی در بورس، بر دیگری ارجح نیست
در نشست مشترک دو کانون بازار سرمایه مطرح شد؛

منفعت هیچ گروهی در بورس، بر دیگری ارجح نیست

هم افزایی و همکاری تمامی نهادهای فعال در بازار سرمایه به گسترش این بازار کمک شایانی می کند، اقدامی که تمامی اهالی بازار سرمایه را منتفع خواهد کرد. در این بازار منفعت هیچ گروهی بر گروه دیگر ارجح نیست.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، نشست مشترک کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران و کانون کارگزاران بورس ظهر امروز ۲۳ مرداد در محل هتل پارسیان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سعید اسلامی بیدگلی با بیان اینکه هر دو کانون در راستای منافع کلی بازار سرمایه و بهبود این بازار در تلاش هستند، اظهار کرد: هر دو کانون در اقدامات خود، از آرا و نظرات کانون دیگر نیز بهره می‌برند و برگزاری چنین نشست‌هایی بیانگر این است که تمامی نهادها در بازار سرمایه لازم است در جهت هم افزایی این بازار گام بردارند.

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری تصریح کرد: در بازار سرمایه منافع هیچ گروهی بر گروه دیگر ارحج نیست و منفعت بلندمدت بورس با رعایت قواعد بازار، هدف اصلی هر نهادی در بازار سرمایه است.

او با بیان اینکه باز شدن گره‌های اقتصادی کشور، پیچیده و طولانی مدت شده است، گفت: از آنجا که بازیگران بسیاری از این گره‌ها بهره می برند، لازم است همه گروه‌ها و نهادهای بازار با کمک و همراهی یکدیگر، گره ها را باز کنند.

همچنین در ادامه این نشست، دبیرکل کانون کارگزاران بورس با تبریک روز خبرنگار، حرفه خبرنگاری را حرفه ای خطیر برشمرد و اذعان کرد: اخبار در حوزه بازار سرمایه به سرعت نمود بیرونی پیدا می‌کنند و بر قیمت‌ها تاثیرگذارند. از طرف دیگر، برخی از اخبار می‌توانند مبنای مجرمانه داشته باشند.

محمدرضا دهقانی احمدآباد با بیان اینکه حرفه خبرنگاری به عدالت در بازار کمک شایانی می‌کند، ابراز کرد: خبرنگاران به دسترسی به اطلاعات و در نتیجه به دسترسی منصفانه‌تر به بازارهای مالی کمک می‌کنند.

او با اشاره به هماهنگی میان دو کانون، خاطرنشان کرد: هدف اصلی از این هماهنگی، کمک به توسعه بازار سرمای‌ است تا با گسترده تر شدن این بازار، تمامی اهالی بازار سرمایه از آن منتفع شوند.

کد خبر: ۱۶۸٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha