۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
اتصال تمام دانشگاه های آذربایجان غربی به اینترنت رایگان ملی
مدیرکل ارتباطات و فناوری آذربایجان غربی خبر داد

اتصال تمام دانشگاه های آذربایجان غربی به اینترنت رایگان ملی

ارومیه- مدیرکل ارتباطات و فناوری آذربایجان غربی گفت: تمام سامانه های آموزشی دانشگاه های استان متصل به اینترنت رایگان شبکه ملی اطلاعات هستند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیمای آذربایجان غربی، قاسم جلیلی نژاد عصر چهارشنبه در جلسه مشترک با روسای دانشگاه های استان گفت: سامانه آموزشی الکترونیکی ۴۰۰ دانشگاه کشور طبق لیست ارائه شده وزارت علوم در حال حاضر از اینترنت رایگان وزارت ارتباطات بهره مند هستند.

جلیلی نژاد با اشاره به اعتراض بعضی از دانشگاه ها که مدعی بودند سامانه های غیر آموزشی دانشگاه ها موفق به استفاده از این بستر فناوری نشده اند، گفت: اینترنت رایگان صرفا برای سامانه های آموزشی دانشگاه ها تعلق می گیرد.

وی هم چنین از افزایش سه برابری مصرف اینترنت در استان طی اسفند ماه سال گذشته و فروردین ماه امسال خبر داد و افزود: میزان مصرف از ۱۸۰ گیگ در روز به ۵۶۰ گیگ در این دو ماه رسیده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با تاکید بر وضعیت مناسب پهنای باند اینترنت استان گفت: تاکنون تنها یک چهارم پهنای باند استفاده شده است و مردم نگران مصرف نباشند و تلاش کنند از این بستر برای آموزش های مجازی فرزندانشان استفاده کنند.

کد خبر: ۱۶٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha