۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶
 تورم اسپانیا رکورد ۳۸ ساله را شکست

تورم اسپانیا رکورد ۳۸ ساله را شکست

اسپانیا بالاترین نرخ تورم را از سال ۱۹۸۴ تجربه کرده و افزایش قیمت برق و افزایش قیمت مواد غذایی باعث این تورم شده است.

به گزارش بازار، داده‌های منتشر شده توسط موسسه آمار اسپانیا (INE) نشان داد که تورم سالانه در اسپانیا در ماه جولای تا ۱۰.۸ درصد افزایش یافته و به بالاترین سطح در ۳۸ سال گذشته رسید.

با وجود کاهش قابل توجه قیمت بنزین، افزایش هزینه‌های برق و مواد غذایی منجر به افزایش ۰.۶ درصدی نرخ تورم در ماه گذشته شد. آخرین داده‌ها چشم انداز اولیه این موسسه از اواخر ماه جولای را تأیید می‌کند. در ماه جولای، قیمت انرژی در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۱ درصد افزایش یافت، در حالی که برخی از محصولات غذایی اساسی بیش از ۲۰ درصد افزایش یافتند.

طبق گزارش ها، اسپانیایی‌ها شاهد افزایش قابل توجهی در قیمت تخم مرغ، شیر و سایر محصولات لبنی، گوشت، نان و غلات بوده اند. نرخ تورم در اسپانیا پس از کاهش ۱.۵ درصدی در ماه آوریل، برای سه ماه متوالی افزایش یافته است. رقم تورم در ماه ژوئن از مرز دو رقم هم فراتر رفت. مادرید برای مبارزه با افزایش قیمت انرژی چند قدم برداشته، که شامل کاهش مالیات بر ارزش افزوده روی صورت‌حساب‌های انرژی و دستیابی به توافقی با اتحادیه اروپا می‌شود که به اسپانیا اجازه می‌دهد اثرات قیمت گاز بر هزینه برق را محدود کند.

این دولت شروع به مدیریت مالی و کاهش ۲۰ سنت در هر لیتر در قیمت بنزین نیز کرد. انتظار می‌رود که قیمت مواد غذایی در ماه‌های آینده بیشتر افزایش یابد، ممکن است خشکسالی شدید تابستان امسال در اروپا بر محصولات کشاورزی شامل زیتون، میوه و سبزیجات تأثیر قابل‌توجهی بگذارد.

کد خبر: ۱۶۸٬۰۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
      1 0
      الان اسپانیا چه ربطی به موضوع تورم 500 درصدی 5 ماهی ایران دارد