۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
استانداردسازی محصولات دانش بنیان شتاب می گیرد
معاون ارزیابی کیفیت سازمان استاندارد:

استانداردسازی محصولات دانش بنیان شتاب می گیرد

در راستای تقویت اقتصاد دانش بنیان، استانداردسازی و صدور گواهی محصولات دانش بنیان و فناور شتاب می گیرد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، مسلم بیات، معاون ارزیابی کیفیت سازمان با اشاره به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تاکید آن بر تقویت محصولات دانش بنیان گفت: در دو سال اخیر، با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۴۴ گواهی انطباق برای محصولات دانش بنیان صادر شده است.

وی با بیان اینکه این گواهی ها نقش مهمی در گسترش تجاری سازی محصولات دانش بنیان و راهیابی این محصولات به بازارهای داخلی و بین المللی دارد افزود: سال گذشته با همکاری معاونت مذکور و پارکهای علم و فناوری مستقر در استانها، دوازده استان با برگزاری کارگاههای آموزشی در فاز دوم این فرآیند ملی پس از اجرای پایلوت در استان تهران قرار گرفتند.

بیات در ادامه اظهار داشت: فرآیند استانداردسازی و صدور گواهی محصولات دانش بنیان در سال جهش تولید با شتاب بیشتری در سراسر کشور گسترش خواهد یافت، بطوریکه نخستین گواهینامه محصول برای یک کالای دانش بنیان در حوزه تغلیظ مس در استان زنجان در هفته جاری صادر شد.

وی با اشاره به ارتقاء کیفیت خدمات شبکه آزمایشگاهی، گفت: با بازنگری و تصویب شیوه نامه ارزیابی محصولات دانش بنیان گام اساسی در راستای شفافیت، چابک سازی و روان سازی فرآیند ارزیابی برداشته شد، به نحوی که راه برای ورود به بازارهای ملی و بین المللی هموار خواهد شد.

بیات در همین زمینه ادامه داد: اجرای این طرح در دستور کار نخستین شورای عالی استاندارد در سال جاری قرار دارد.

معاون ارزیابی کیفیت خاطرنشان کرد: سازمان ملی استاندارد ایران در تلاش است با تلاش مضاعف در حوزه محصولات دانش بنیان، نقش خود را در افزایش شتاب علمی کشور و مقابله با تحریم های ظالمانه ایفا کند.

کد خبر: ۱۶٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha