۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۹
بهره هنگفت سوداگران از چرخه معیوب توزیع لوازم خانگی| سود تحمیلی در چرخه توزیع باید زیر ۱۰ درصد باشد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

بهره هنگفت سوداگران از چرخه معیوب توزیع لوازم خانگی| سود تحمیلی در چرخه توزیع باید زیر ۱۰ درصد باشد

کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه متاسفانه مراحل توزیع متعددی در کشور داریم، بیان کرد: از این رو سود بسیار هنگفتی هم از این محل عاید کسانی می شود که در این عرصه وارد می شوند.

علی اکبر کریمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به تاثیر واسطه گران در گرانی لوازم خانگی، اظهار داشت: این در حالی است که در بسیاری از کشورها واسطه گران کمترین نقش را در نظام توزیع کالا دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه متاسفانه مراحل توزیع متعددی در کشور داریم، بیان کرد: از این رو سود بسیار هنگفتی هم از این محل عاید کسانی می شود که در این عرصه وارد می شوند.

این نماینده مجلس گفت: میزان سود تحمیلی در چرخه توزیع باید زیر ۱۰ درصد باشد، بیان کرد: متاسفانه این موضوع در جریان توزیع کالا در کشور رعایت نشده و سود هنگفتی به جیب واسطه گران ریخته می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با بیان اینکه باید مراحل واسطه ها تا توزیع کمتر شود تا مصرف کننده نهایی با کمترین قیمت کالا را دریافت کند، تصریح کرد: متاسفانه در بخش لوازم خانگی شاهد این هستیم که برخی از تولیدکنندگان لوازم خانگی کالاهای خودشان را به صورت عمده و یکجا می فروشند و دیگر این خریداران هستند که تعیین می کنند این کالا با چه حجمی به بازار تزریق و به دست چه کسانی سپرده شود.

کریمی گفت: دست ها و واسطه های زیادی به همین علت در بازار به وجود می آید و باعث می شود که عملا لوازم خانگی با قیمت به مراتب بالاتری نسبت به تولید به دست مردم می رسد.

وی با بیان اینکه باید کانال های نمایندگی فروش لوازم خانگی شفاف و روشن باشد، بیان کرد: از این رو کالاها باید با قیمت معین و تعیین شده به نمایندگی داده شود و با درصد سودی که برای نمایندگی تعیین شده، به مصرف کنندگان نهایی برسد. در غیر اینصورت و در صورت عدم اصلاح این فرآیند، حتما کمیسیون صنایع و معادن مجلس جلسه ویژه ای برای پیگیری وضعیت تولید و توزیع لوازم خانگی در بازار برگزار کرده و این مسائل را مورد بررسی قرار خواهد داد.

کد خبر: ۱۶۸٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha