۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
توقف تولید در واحدهای روغن کشی گلستان | کاهش قیمت به ضرر تولید کننده شد
مدیرعامل شرکت بهاردانه پارس:

توقف تولید در واحدهای روغن کشی گلستان | کاهش قیمت به ضرر تولید کننده شد

گرگان- دومهری، مدیرعامل شرکت بهاردانه پارس گفت: کاهش ۱۵ درصدی نرخ روغن براساس قیمت جهانی شکل گرفته در حالی که تولید کننده مواد اولیه را با قیمت بالاتری تهیه کرده بود.

میثم دو مهری در گفتگوی با خبرنگار بازار اظهار کرد: کاهش قیمت جهانی روغن به دلیل برداشت محصول دانه های روغنی در دنیا سبب شد که مسئولان کاهش ۱۵ درصدی روغن در بازار داخلی را اعلام کنند.

مدیرعامل شرکت بهاردانه پارس با بیان اینکه تولید کننده مواد اولیه را پیش از کاهش نرخ جهانی این محصول با افزایش قیمت ناشی از حذف ارز ترجیحی تهیه کرده، افزود: افزایش و کاهش قیمت ها در بازار روغن به ضرر تولید کننده تمام می شود و دولت باید با در نظر گرفتن همه جوانب در خصوص قیمت روغن تصمیم گیری کند.

دومهری ادامه داد: با حذف ارز ترجیحی از سوی دولت همه کارخانجات مقداری موجودی داشتند که براساس قیمت های جدید در بازار به فروش رساندند و مابه التفاوت آن را برای خرید مواد اولیه جدید هزینه کردند.

وی ادامه داد: افزایش چندین برابری قیمت روغن به ضرر تولید کنندگان این محصول بود چرا که از طرفی باید مواد اولیه را با قیمت بالاتری تهیه کنند که نیازمند گردش مالی زیادی بود و از طرف دیگر مردم قدرت خرید روغن با قیمت جدید را نداشتند و همه اینها سبب شد که بازار مصرف متوقف شود.

این فعال اقتصادی گفت: هنوز پس از اجرای سیاست حذف ارزدولتی، تولید کننده برای تامین نقدینگی با مشکل مواجه است حالا کاهش ۱۵ درصدی قیمت روغن این مشکل را دوچندان می کند زیرا با توجه به اینکه تولید کننده مواد اولیه خود را بر اساس افزایش قیمت های حذف ارز ترجیحی تهیه کرده، این کاهش قیمت توجیه پذیری ندارد.

دومهری در خاتمه گفت: در هفته های اخیر روغن در بازارهای جهانی به دلیل برداشت محصول و تحولات جهانی کاهش قیمت داشته است، اما در کشور ما با توجه به حذف ارز ترجیحی قیمت روغن افزایش داشته که دولت با توجه به قیمت های جهانی کاهش ۱۵ درصدی این محصول را اعلام کرده است.

کد خبر: ۱۶۷٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha