۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
راه اندازی سرویس ویدئو استریمینگ بر روی یوتیوب| آیا گوگل به رقیب نتفلیکس بدل خواهد شد؟
آلفابت خبر داد؛

راه اندازی سرویس ویدئو استریمینگ بر روی یوتیوب| آیا گوگل به رقیب نتفلیکس بدل خواهد شد؟

شرکت آلفابت که مالک گوگل محسوب می شود، با انتشار بیانیه ای رسمی از تصمیم خود برای ایجاد سرویس استریمینگ فیلم در یوتیوب خبر داد.

به گزارش بازار، شرکت آلفابت که مالک گوگل محسوب می شود، با انتشار بیانیه ای رسمی از تصمیم خود برای ایجاد سرویس استریمینگ فیلم در یوتیوب خبر داد.

بر اساس این گزارش، آلفابت همچنین اعلام کرده که در این خصوص با شرکت های تامین کننده محتوای لازم برای سرویس استریمینگ مذاکره کرده و قرار است به زودی این سرویس جدید یوتیوب را تحت عنوان Channel Store راه اندازی نماید.

بنابر تخمین های انجام شده توسط آلفابت، راه اندازی کامل این سرویس دستکم ۱۸ ماه به طول می انجامد. با توجه به امکانات زیرساختی قدرتمند گوگل، سرویس مذکور در یوتیوب می تواند به عنوان رقیب قدرتمندی برای پلتفرم های مشابه به ویژه «نت فلیکس» تبدیل شود.

با اینحال، هنوز مشخص نیست که آیا آلفابت تنها به پخش فیلم و سریال در این سرویس جدید خود خواهد پرداخت و یا مانند نت فلیکس سفارش و ساخت محصولات ویدئویی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

اما آنچه در حال حاضر از این پلتفرم می دانیم این است که دو شرکت روکو و اپل از راه اندازی کانال اختصاصی خود در این سرویس استقبال کرده اند.

از سوی دیگر، شرکت های بزرگ تجاری مانند «وال مارت» نیز در حال رایزنی برای راه اندازی کانال های ویژه تبلیغاتی خود در شبکه های استریمینگ مبتنی بر اینترنت بوده که به گفته کارشناسان، چنین اقدامی ناشی از فاصله گرفتن شرکت ها از تبلیغات در شبکه های تلویزیونی داخلی و ماهواره ای و استقبال آنها از استریمینگ مبتنی بر اینترنت است.

کد خبر: ۱۶۷٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha