۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
پیمانکار قبلی اجرای طرح روشنایی آزادراه سهند- تبریز خلع ید شد
سرپرست شرکت عمران شهر جدید سهند:

پیمانکار قبلی اجرای طرح روشنایی آزادراه سهند- تبریز خلع ید شد

تبریز- سرپرست شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: پیمانکار قبلی اجرای طرح روشنایی پنج کیلومتر اول آزادراه از سمت سهند به تبریز خلع ید شده است.

به گزارش بازار، غلامرضا اقبالی شامگاه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران درخصوص احداث بیمارستان ۳۰۰تخت خوابی سهند گفت: زمین ۱۰۰ هکتاری این بیمارستان در دوره قبلی به شکل تقریبا رایگان در اختیار یک خیریه قلابی قرار گرفته بود که تصمیم داشتند بیمارستان خصوصی احداث کنند.

وی با بیان اینکه قرار ما در شهر سهند احداث بیمارستانی است که خدمات با نرخ دولتی انجام دهد، افزود: با تلاش ۲ ماه این قرارداد خلع ید شد. با نفرات جدید برای احداث بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابی به توافق رسیده ایم.

اقبالی سپس ادامه داد: همچنین پلی کلینیک ۹۶ تخت خوابی نیز در فاز دوم سهند احداث می شود.

وی با تاکید بر اینکه شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید یکی از زیرمجموعه های وزارت راه و شهرسازی است، افزود: شرکت عمران سهند نیز یکی از زیرمجموعه های شرکت مادرتخصصی بوده و اصلی ترین ماموریت این شرکت احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن است.

وی گفت: عمده سهمیه مسکن مهر مربوط به شهر سهند بوده و سهمی که شهر جدید سهند دارد ۱۰ درصد کل کشور است.

وی به پروژه های شهر سهند اشاره کرد و افزود: پیوست های فرهنگی، اجتماعی، مسائل زیستی و انسانی در سطح شهر در دولت سیزدهم محور تمام فعالیت ها است.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید سهند در خصوص انتقادات صورت گرفته از نبود پل هوایی در ورودی شهر سهند و نقاط پرتردد بیان داشت: پل هوایی در ۳ نقطه حادثه خیز شهر سهند احداث می شود و مناسب سازی برای افراد معلول هم پیش بینی شده و پروژه ها به سمت عملیاتی شدن درحال حرکت است.

وی در خصوص آزادراه تبریز- سهند نیز اظهار داشت: آزادراه در اختیار شرکت عمران سهند نیست، سازنده این آزادراه فعلا درحال مدیریت این آزادراه است.

اقبالی با بیان اینکه اخیرا شرکت سازنده آزادراه ۴ میلیارد تومان صورت حساب برای یک ماه که عوارض دریافت نکرده بودند آورده بودند، گفت: تلاش می کنیم سود و هزینه سرمایه گذار را به روش های مختلف از جمله تهاتر و موارد دیگر پرداخت کرده و عوارضی برای تردد در آزادراه دریافت نشود.

وی در مورد مشکل نبود دوربرگردان در این آزادراه نیز گفت: طرح شبدری دوربرگردان در فاصله چهار کیلومتر از تبریز به سمت سهند با مسئولیت پارک علم و فناوری جزو مصوبات سفر استانی رییس جمهور با ۱۸ میلیارد تومان اعتبار است.

اقبالی ادامه داد: به احتمال زیاد عملیات اجرایی آن نیز به شرکت عمران واگذار خواهد شد و در سمت سهند به تبریز نیز طرح شبدری دیگری را در همان فاصله چهار کیلومتری از سهند در حال اجرا هستیم و تلاش می کنیم جز طرح های افتتاحی هفته دولت باشد.

وی با بیان اینکه پیمانکار قبلی اجرای طرح روشنایی پنج کیلومتر اول از سمت سهند به تبریز خلع ید شده، افزود: فرآیند فراخوان و مناقصه برای تعیین پیمانکار جدید صورت گرفته و در آینده نزدیک به نتیجه خواهد رسید.

اقبالی گفت: سعی می کنیم با تسریع این روند تکمیل روشنایی ۵۰ درصدی آزادراه تبریز - سهند را تا هفته دولت به نتیجه برسانیم.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید سهند درخصوص کمبود اماکن فرهنگی و هنری در شهر سهند نیز افزود: برخی از اهالی فرهنگ و هنر با استفاده از روابط خود اقدام به دریافت زمین های چند ده هکتاری در بهترین نقاط شهر سهند کرده بودند که سینما و سالن تئاتر و دیگر اماکن فرهنگی و هنری احداث کنند ولی چنین اتفاقی انجام نشد و می خواستند تغییر کاربری انجام دهند که خلع ید شدند.

کد خبر: ۱۶۷٬۹۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha