۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
تخصیص نیمی از اعتبارات و تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی خبر داد

تخصیص نیمی از اعتبارات و تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی

ارومیه - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: نیمی از اعتبارات و تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی تخصیص یافته است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیمای آذربایجان غربی، محمود بدلی ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: تاکنون بیش از  هزار و ۵۰۰ واحد در منطقه زلزله زده استان آوار برداری شده و آوار برداری سه هزار واحد خسارت دیده در ۲۸ روستای منطقه نیز سرعت گرفته است.

بدلی با اشاره به تخصیص نیمی از اعتبارات و تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی افزود: با این اعتبارات و تسهیلات همزمان با آور برداری بازسازی منطقه نیز با تهیه نقشه برای  هزار واحد و پی کنی آنها آغاز شده است.

وی از پایان ساخت فونداسیون ۱۰۰ واحد و اسکلت بندی ۵۰ واحد در روستاهای منطقه خبر داد و گفت: با خریداری و دپوی بخش زیادی از مصالح مورد نیاز ساخت واحدهای آسیب دیده منطقه از جمله میلگرد و فولاد روند بازسازی نیز سرعت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی افزود: اولین واحد بازسازی شده در این مناطق در عید فطر امسال به بهره برداری می رسد.

واحدهای مسکونی شهر و ۲۸ روستای بخش قطور خوی در چهار اسفند ۹۸ با دو زلزله ۵.۷ و ۵.۹ ریشتر بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیدند که برای بازسازی آن‌ها بیش از ۶۱۳ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات در دولت مصوب شده است.

کد خبر: ۱۶٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha