۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
چگونه اهداف واقعی سئو را تعیین کنیم؟

چگونه اهداف واقعی سئو را تعیین کنیم؟

بدون شک بهینه سازی وب سایت، مزایایی از جمله هزاران بازدید کننده در ماه، افزایش فروش یا ارائه خدمات و نرخ بازگشت سرمایه قابل توجهی دارد.

به گزارش بازار، بدون شک بهینه سازی وب سایت، مزایایی از جمله هزاران بازدید کننده در ماه، افزایش فروش یا ارائه خدمات و نرخ بازگشت سرمایه قابل توجهی دارد. به همین دلیل شاید تصور کنید که به محض شروع سئو باید هر کدام از این موارد را به عنوان هدف سئو خود انتخاب کنید.

اگرچه یک استراتژی حرفه ای در سئو شما را به این اهداف می رساند، اما باید بدانید، موفقیت در سئو بیش از هر عامل دیگری نیازمند زمان، استمرار و تلاش است. به همین دلیل اگر در اولین مرحله، اهداف بسیار بلند یا بی اساس در سر داشته باشید، فقط خود را برای یک حس ناامیدی آماده خواهید کرد.

تعیین اهداف واقع بینانه در سئو به صورت مرحله به مرحله، راه حل این مشکل است. انتخاب این اهداف مرحله ای که قابلیت اندازه گیری داشته باشد، تا اندازه ای اهمیت دارد که بدون آنها، تقریباً غیرممکن است که هدف نهایی یعنی افزایش رنکینگ، ترافیک و درآمد بیشتر برای شما محقق شود. بنابراین کافی است بدانید چه اهدافی باید تعیین کنید.

سه قانون مهم در انتخاب اهداف سئو

  1. هدف خود را براساس منابعی که در اختیار دارید انتخاب کنید.
  2. انتخاب دوره های زمانی طولانی و اندازه گیری نسبی در بررسی میزان پیشرفت
  3. دسترسی به اهداف را با تغییرات در طول مسیر سئو تطبیق دهید.

هدف خود را براساس منابعی که در اختیار دارید انتخاب کنید.

ابتدا این موضوع را به دقت مد نظر نظر داشته باشید که رتبه های برتر گوگل، مانند روشن کردن یک لامپ و تک مرحله ای نیست. شروع فعالیت سئو به این معنی است که شما در مسیری قرار گرفته اید که در بهترین شرایط در حال پیشرفت هستید و این موضوع با رسیدن به مقصد خیلی تفاوت دارد.

میزان پیشرفت شما در فرآیند سئو تا حد زیادی به منابعی که در اختیار دارید بستگی دارد. زمان، بودجه مالی، نیروی انسانی برای همکاری در تیم شما از جمله تولید کننده های محتوای داخل سایت و بیرون از آن، دسترسی به ابزارهای تحلیل، تحقیق و بررسی رقبا و ... در میزان پیشرفت شما در سئو نقش بسیار مهمی دارد. به نقل از وب سایت ranke۱.com:

سئو یک فرایند پویاست که برای افزایش کیفیت و ارتباط محتوای وب سایت طراحی شده است تا آن را برای کاربران از طریق رفع نیازهای آنان جذاب کند. وب سایت هایی که بهینه شده اند و از بهترین شیوه ها پیروی می کنند، معمولاً در موتورهای جستجو مانند Google عملکرد بهتری خواهند داشت.

اگر تنها چند دقیقه از روز را برای کمپین خود سرمایه گذاری می کنید، یا اینکه انفرادی بر روی پروژه کار می کنید و تیم اختصاصی برای سئو در اختیار ندارید، انتظار پیشرفت در سئو و در نتیجه تحقق اهداف در سئو عملا غیر منطقی است.

ساعات انسانی را که در تلاش خود صرف می کنید در نظر بگیرید. آیا خودتان این کار را در فواصل کوتاه انجام می دهید؟ یا یک تیم متخصص در اختیار دارید؟

در نظر بگیرید که چند رسانه برای کمپین های off page SEO و لینک بیلدینگ نیاز دارید؟

در مورد میزان مهارت و تخصص خود واقع بین باشید. اگر این اولین شرکت شما است، یا اولین بار است که یک کمپین سئو در این صنعت فعالیت می کنید، در تعیین هدف خود محافظه کارتر باشید.

هیچ راه عینی برای انجام این کار وجود ندارد، اما مطمئن شوید که انتظارات خود را با نوع تلاشی که انجام می دهید تعدیل کنید.

انتخاب دوره های زمانی طولانی و اندازه گیری نسبی در بررسی میزان پیشرفت

این تقریباً دو قانون در یک است، اما هر دو با روشی که شما اهداف خود را اندازه‌گیری می‌کنید، مرتبط هستند.

ابتدا از دوره های زمانی طولانی برای اندازه گیری پیشرفت خود در مسیر سئو استفاده کنید. به دنبال افزایش رشد سریع هر یک از KPI های سئو در بازه زمانی چند روز یا چند هفته نباشید. اهداف سئو و دستیابی به ترافیک از جستجوی ارگانیک، ممکن است زمان بیشتری به طول بینجامد، اما ROI قابل توجهی دارد.

همچنین مهم است که برای بررسی میزان پیشرفت، از دوره های زمانی طولانی برای مقایسه با یکدیگر استفاده کنید. برای مثال، بهتر است سه ماه اول را با سه ماه دوم در نظر گرفته و مقایسه کنید تا اینکه این بازه زمانی را یک ماهه در نظر بگیرید. چرا که ممکن است ترافیک و رتبه‌بندی‌ها، گاهی اوقات به‌طور تصادفی و بر حسب شرایطی ناخواسته در دنیای وب تحت تاثیر قرار گرفته و دچار نوسان شود. به همین دلیل اگر بازه زمانی خود را کوتاه انتخاب کنید، نتیجه نهایی تحلیل شما و بررسی میزان پیشرفت واقعی نخواهد بود.

اندازه گیری های نسبی نیز مهم هستند. به جای هدف گذاری برای یک عدد مشخص مانند جذب ۱۰۰۰ بازدید کننده در ماه، افزایش آن را به صورت درصدی مانند حداقل ۱۰ درصد افزایش رشد بازدیدکننده، را هدف قرار دهید. استفاده از اعداد مشخص، گاهی اوقات می تواند شما را نسبت به پیشرفت قابل توجه خود کور کند.

دسترسی به اهداف را با تغییرات در طول مسیر سئو تطبیق دهید.

این منطقی است که شما در ابتدای یک دوره معین، یک هدف مشخص را تعیین کنید و آن هدف را تا انتها دنبال کنید. اما این موضوع را بپذیرید که تغییرات در مسیر سئو شما کاملا طبیعی است، اما مهم تر از آن این است که بدانید شما نیز باید به صورت کاملا حرفه ای از روی منطق، اهداف و انتظارات خود را همراه با شرایط تغییر دهید.

فرض کنید هدف شما این است که در چهار ماه اول کمپین، بتوانید ترافیک ماهانه ارگانیک خود را تا ۲۵ درصد افزایش دهید. در ماه دوم، یک نویسنده جدید برای افزایش تعداد محتوای سایت و یا تولید محتوای رسانه های اجتماعی به تیم خود دعوت می کنید. در این شرایط منطقی است که انتظارات از هدف اولیه خود را افزایش دهید.

از طرف دیگر، فرض کنید در ماه دوم، گوگل یک تغییر الگوریتم جدید را منتشر می کند و در نتیجه این موضوع، تعدادی از کلمات کلیدی شما رنک خود را از دست داده و افت رتبه پیدا می کند. در این شرایط طبیعی است که انتظار خود در دستیابی به اهداف چهار ماهه را کاهش دهید.

در دنیای سئو، اشکالی ندارد که در طول استراتژی مداوم خود تغییراتی ایجاد کنید و این یعنی استراتژی شما ادامه دارد و حتی در مسیر پیشرفت است.

در نهایت

سئو یک استراتژی بازیابی آنلاین دائمی است که موفقیت در آن نیازمند تعیین اهداف دائمی و پویا است.

دستیابی به رتبه برتر گوگل هدف نهایی است؛ اما رسیدن به آن، نیازمند تعیین اهداف کوچک تر و مرحله ای است که بر حسب برخی شرایط می تواند دستخوش تغییرات شود. بهترین راهکار برای ارزیابی میزان محقق شدن اهداف شما، این است که میزان پیشرفت آن را در بازه های زمانی طولانی بررسی کنید.

زمان ارزیابی پیشرفت پروژه های سئو، نتایج واقعی را با نتایج هدف خود مقایسه کنید، دستیابی به اهداف سئو را به معنی رسیدن به اعدادی مشخص در نظر نگیرید. در عوض نگاهی به عواملی که باعث پیشرفت یا مانع آن شده است را بررسی کرده و از این عوامل برای طراحی استراتژی دوره بعدی استفاده کنید.

در نهایت، پیشرفت های مرحله ای در سئو به شما امکان می دهد آن را به خوبی اندازه گیری کنید و بیشترین میزان موفقیت در کمپین های سئو را برای تحقق هدف نهایی سئو و افزایش رنکینگ بدست آورید.

کد خبر: ۱۶۷٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha