۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
 شاخص رضایت مشتریان ایران خودرو از فرآیند فروش به ۸۱.۷ درصد رسید
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو:

شاخص رضایت مشتریان ایران خودرو از فرآیند فروش به ۸۱.۷ درصد رسید

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو از افزایش رضایت مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه فروش محصولات براساس ارزیابی‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خبر داد.

به گزارش بازار، سهراب برفروشان گفت: طبق نتایج اعلامی شرکت بازرسی و استاندارد ایران، شاخص رضایت مشتریان از فرآیند فروش در تیرماه ۱۴۰۱ به عدد ۸۱.۷ درصد رسیده که بیانگر بهبود ۷.۸ درصدی این شاخص در مقایسه با نتایج اردیبهشت امسال است.

وی افزود: این شاخص براساس زمان تحویل و تحویل خودروی بدون ایراد به مشتریان بوده و در قالب طرح پی گیری تحویل خودروی بدون ایراد به مشتریان ارزش‌یابی می شود.

برفروشان با بیان این‌که تحلیل روند شاخص‌های کیفی محصولات تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو در چهار ماهه ابتدایی امسال، موید کارایی و اثربخشی اقدامات صورت گرفته در طرح تحول کیفیت است که از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده گفت: مسیر تحقق اهداف و برنامه ها به درستی ریل‌گذاری شده است.

برفروشان افزود: پایش نتایج شاخص میزان مراجعات مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش (R۱۰۰/ سه ماهه) خودروهای تولید شده در فروردین ماه امسال نیز نسبت به میانگین مراجعات سه ماهه خودروهای تولید شده سال ۱۴۰۰، نشان‌دهنده بهبود ۱۸ درصدی در کاهش مراجعات به شبکه خدمات پس از فروش است.

به گفته وی، این شاخص بیانگر این است که سطح کیفی محصولات تولیدی امسال به نحوی بوده که در مقایسه با سطح کیفی محصولات سال ۱۴۰۰ لزوم مراجعات مشتریان به واسطه ایرادات کیفی را تقلیل داده است.

برفروشان از بهبود ۱۳.۵ درصدی امتیازات منفی سبد محصولات تولیدی ایران خودرو در آدیت کیفی تولیدات خردادماه امسال در مقایسه با میانگین محصولات تولیدی سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: بیش‌ترین بهبودها مرتبط با پلتفرم‌های تارا، دنا پلاس و پارس بوده است.

وی افزود: بر اساس گزارش شرکت بازرسی، اجرای طرح ویژه تضمین کیفی موتور و گیربکس تارا در بازه زمانی شش ماه پس از تحویل از ابتدای تیرماه امسال، دستاوردهایی همچون بهبود سکوت نسبی داخل اتاق، تکمیل فرآیند عیب یابی در موتور TU۵ و EF۷، استفاده از سیستم QR Code بر روی خودرو به منظور افزایش قابلیت ردیابی محصول، استفاده از تکنولوژی Machin vison و افزایش قابلیت کشف ایرادات در فرآیند موتور TU۵، اجرای فرآیند SPC آنلاین، تضمین کیفیت فرآیند ماشین کاری سالن های موتورسازی و تشکیل تیم های واکنش سریع در گروه صنعتی ایران خودرو به منظور تسریع در حل ریشه ای ایرادات شبکه خدمات را به دنبال داشته است.

کد خبر: ۱۶۷٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha