۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
انتقاد از واردات ۱۰ هزار تن مرغ از ترکیه/ حال صنعت طیور بد است
در کمیسیون تخصصی اتاق بازرگانی مازندران مطرح شد

انتقاد از واردات ۱۰ هزار تن مرغ از ترکیه/ حال صنعت طیور بد است

ساری - واردات بی رویه مرغ از ترکیه، معضل اضافه وزن، ذخیره سازی و حمل مرغ کشتار شده از جمله دغدغه های مطرح شده در کمیسیون تخصصی اتاق بازرگانی مازندران است.

به گزارش خبرنگار بازار، مسائل و مشکلات فراروی صنعت طیور و مرغداران ظهر چهارشنبه با حضور فعالان بخش خصوصی و نمایندگان اتاق بازرگانی در کمیسیون تخصصی در سالن جلسات اتاق بازرگانی در ساری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

عبدالله طهماسبی رئیس هیئت مدیره گروه تولید ساوانان در این جلسه با بیان اینکه دان با تعرفه ترجیحی نباید به مرغ های با وزن بالا داده شود، خواستار الزام به رعایت اندازه و وزن مرغ توسط تولیدکنندگان شد و گفت: با رعایت این موارد ما مشکل تنظیم بازار و فروش نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مرغ به قیمت شش هزار و ۵۰۰ تومان به اتحادیه و پشتیبانی امور داده فروخته می شود، نگرانی از واردات مرغ را از جمله مسائل بیان کرد و گفت: برای واردات ۷۰ هزار تن مرغ مجوز داده شد که ۱۰ هزار تن از ترکیه وارد شده است.

طهماسبی با اظهار اینکه برای ذخیره سازی مرغ آماده همکاری با اتحادیه و امور پشتیبانی دام هستیم، اظهار داشت: تولید کنندگان باید استانداردهای تولید در زمینه وزن مرغ را رعایت کنند زیرا وزن مرغ نباید بیش از دو کیلو و ۱۰۰ گرم باشد.

وضعیت حاد صنعت طیور

امیر میران آملی نیز رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به وضعیت حاد صنعت طیور در مازندران به دلیل کمبود و گرانی نهاده های دامی، حمایت از تولیدکنندگان و مرغداران را در شرایط کنونی امری ضروری دانست.

وی همچنین اقدام امور پشتیبانی دام را در خرید مرغ های مازاد از تولیدکنندگان در راستای حمایت از این بخش و تنظیم بازار موثر خواند

برخی سردخانه ها شرایط ذخیره مرغ را ندارند

محمدحسین رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران نیز با بیان اینکه همه سردخانه برای نگهداری مرغ شرایط لازم را ندارند، گفت: از نظر ما تمام سردخانه های دارای مجوز باید همکاری لازم را برای نگهداری مرغ ها داشته باشند.

 وی با اشاره به سردخانه هایی برای نگهداری مرغ در استان مجوز دریافت کردند، افزود: مسائل بهداشتی در سردخانه ها برای نگهداری مرغ باید رعایت شود و نگهداری مرغ از خارج کشتارگاه در سردخانه ها نباید صورت گیرد.

رضوانی یادآور شد: جابجایی مرغ کشتار شده و غیرانجماد باید طبق نظر متولیان صورت گیرد و باید موارد بهداشتی را لحاظ کرد.

محمد جعفری مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران نیز بر لزوم هماهنگی با دستگاه های متولی برای ذخیره سازی و نگهداری مرغ تاکید کرد و گفت: مقرر شد خودروهای مناسب برای حمل مرغ برای ذخیره سازی درنظر گرفته شود و باید همکاری لازم صورت گیرد.

کد خبر: ۱۶٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha