۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
عدم اعطای مجوز به معدن کارانی که ضوابط زیست‌محیطی را در استان سمنان رعایت نمی‌کنند
استاندار سمنان:

عدم اعطای مجوز به معدن کارانی که ضوابط زیست‌محیطی را در استان سمنان رعایت نمی‌کنند

سمنان – استاندار سمنان با تأکید بر لزوم حفظ عرصه‌های طبیعی گفت: اعطای مجوز به معدن کارانی که ضوابط زیست‌محیطی را در استان رعایت نمی‌کنند، انجام نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا آشناگر ظهر چهارشنبه در جلسه شورای معادن استان سمنان به میزبانی استانداری با تأکید بر لزوم حفظ عرصه‌های طبیعی در استان اظهار داشت: اعطای مجوز به معدن کارانی که ضوابط زیست‌محیطی را در استان رعایت نمی‌کنند، انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه وضعیت فعالیت ۱۷ مورد معدن‌کاوی بررسی می‌شود، افزود: حفاظت از عرصه‌ها و منابع طبیعی باوجود معدن‌کاوی و استخراج در دستور کار دستگاه‌های اجرایی باشد.

استاندار سمنان بابیان اینکه افزایش نظارت‌ها بر فعالیت معادن استان در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: با افزایش نظارت بر فعالیت معادن دست‌درازی غیر کارشناسی به عرصه‌های منابع طبیعی استان به حداقل می‌رسد.

آشناگر رعایت نکات قانونی و توجه به مسائل زیست‌محیطی را در دستور کار معدن کاران استان عنوان کرد و گفت: نظارت دراین‌ارتباط باید روزافزون باشد و به‌صورت مستمر ادامه یابد.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت معادن برای اکتشاف و استخراج در استان سمنان منوط به رعایت ضوابط زیست‌محیطی و چارچوب‌های قانونی باشد، ابراز کرد: فعالیت اقتصادی مهم است و در کنار آن باید به حفظ منابع طبیعی نیز اهتمام ویژه‌ای ورزیده شود.

استاندار سمنان در پایان گفت: از تعداد معادن بررسی‌شده در این نشست، پنج مورد مزایده‌ای و ۱۲ مورد هم در ارتباط با محدوده‌های ثبت‌شده که با مخالفت جزئی و کلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان همراه بوده است.

کد خبر: ۱۶٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha