۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
کسری بودجه سازمان ملل برای اجرای ماموریت‌های بشردوستانه

کسری بودجه سازمان ملل برای اجرای ماموریت‌های بشردوستانه

درخواست‌های سازمان ملل برای برنامه‌های کمک رسانی بالغ بر ۴۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار است، اما تا به امروز تنها ۱۵ میلیارد دلار آن پرداخت شده است.

به گزارش بازار، سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد، درخواست هایش برای تأمین بودجه مأموریت‌های بشردوستانه این سازمان با کسری بی سابقه مواجه است.

سازمان ملل همچنین درباره خطرات فزاینده‌ای که فعالان بشردوست با آن‌ها مواجه هستند، هشدار داد. نهاد هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد، درخواست‌های سازمان ملل برای برنامه‌های کمک‌های خود در سراسر جهان بالغ بر ۴۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار است، اما تا به امروز تنها ۱۵ میلیارد دلار آن به طور کامل پرداخت شده است.

ینس لرکه سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در ژنو به خبرنگاران گفت: «نیازهای جهانی هرگز تا این حد بالا نبوده است، ۳۰۳ میلیون نفر در جهان در شرایط بحرانی هستند که رقم بی سابقه‌ای است.»

وی افزود: «این کسری بیش از ۳۳ میلیارد دلاری بیشترین فاصله‌ای است که ما تاکنون داشته ایم، در عین حال بیشترین مبلغ تأمین مالی است که کمک کنندگان تاکنون به آن متعهد شده اند.»

سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل ادامه داد: «بنابراین مشکل این است که نیازها در جهان بسیار بسیار سریعتر از تأمین مالی کمک کنندگان افزایش می‌یابد.»

درخواست‌های سازمان ملل شرایطی مثل خشکسالی در شاخ آفریقا، پیامدهای جنگ در اوکراین، یمن، افغانستان و سوریه را پوشش می‌دهد.

لرکه بیان داشت: «به نفع کل جهان است که با این مشکلات مقابله کند، زیرا بسیاری از آنها، اگر اکنون مورد توجه قرار نگیرند، مشکلات بزرگتری در آینده ایجاد خواهند کرد.»

۱۹ اوت، روز جهانی کمک بشردوستانه است که به همین مناسبت، مراسمی در مقر سازمان ملل در ژنو برگزار می‌شود.

سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در ژنو گفت: «هیچگاه پیش از این، از بشردوستان خواسته نشده بود تا به چنین سطحی از نیاز پاسخ دهند و آن‌ها این کار را در محیط‌های بیش از پیش خطرناک انجام می‌دهند.»

بر اساس داده‌های سازمان غیردولتی Humanitarian Outcomes، بیش از ۱۴۸ فعال بشردوست سال گذشته حین انجام فعالیت کشته شدند که بالاترین آمار از سال ۲۰۱۳ است. از آغاز سال کنونی میلادی، ۱۶۸ فعال بشردوست هدف حمله قرار گرفتند که به مرگ ۴۴ نفر از آنان منجر شده است.

کد خبر: ۱۶۷٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha