۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷
راهنمای خرید انواع قفل دیجیتال

راهنمای خرید انواع قفل دیجیتال

تا سالها قبل همیشه یک زاپاس در جایی قرار می دادید، که وقتی از سرکار یا خرید به خانه برگشتید و متوجه شدید که کلید خانه را گم کردید یا جا گذاشته اید؛ با آن کلید بتوانید درب خانه را باز کنید.

به گزارش بازار، تا سالها قبل همیشه یک زاپاس در جایی قرار می دادید، که وقتی از سرکار یا خرید به خانه برگشتید و متوجه شدید که کلید خانه را گم کردید یا جا گذاشته اید؛ با آن کلید بتوانید درب خانه را باز کنید. اما در چند سال اخیر با ورود قفل های هوشمند یا دیجیتال دیگر نگران گم کردن کلید یا جا گذاشتن آن نیستید. در مقاله راهنمای خرید انواع قفل دیجیتال قصد داریم شما را با قفل دیجیتال و نکاتی که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد، آشنا کنیم.

قفل دیجیتال چیست؟

قفل های دیجیتال یا هوشمند به قفلی گفته می شود که برای باز کردن درب احتیاجی به کلید نداشته باشید. این قفل ها می توانند به گوشی های هوشمند شما متصل شده و از راه دور بتوانید کسانی را که به خانه شما رفت و آمد دارند، به راحتی مدیریت کنید. اگر مدت زمانی زیادی را در بیرون منزل سپری می کنید و نگرانی از بابت ایمنی و امنیت فرزندان و والدین سالخورده خود در منزل دارید، این قفل ها بسیار مفید هستند.

انواع قفل دیجیتال

اگر به دنبال خرید قفل دیجیتال برای خانه، فضای اداری، باشگاه یا برای هتل خود هستید، یکی از انواع قفل دیجیتال را بسته به نوع محیط باید انتخاب کنید. در این قسمت ۴ نوع از قفل های دیجیتال متداول را معرفی می کنیم.

رمز عبور

یکی از رایج ترین انواع قفل دیجیتال، ورود با رمز عبور است. تنطیم آن بسیار آسان است و هر زمان که بخواهید امنیت خود را ارتقا بدهید، می توانید رمز عبور خود را عوض کنید.

کارت RFID

کارت RFID در میدان های مغناطیسی برای ارسال سیگنال برای رمزگشایی به سیستم گیرنده استفاده می شود. در هر قفل دیجیتال کارتی یک سیستم گیرنده رادیویی تعبیه شده است که با نزدیک شدن کارت به آن و ارسال فرکانس های رادیویی، دستور به باز نمودن قفل می‌دهد. این مدل قفل دیجیتال معمولا برای هتل ها و بخش های مدیریتی ادارات استفاده می شود.

مشخصه های بیومتریک

این نوع از قفل دیجیتال از مشخصه های بیومتریک (اثر انگشت و تشخیص چهره) برای باز کردن درب استفاده می کند این قفل ها قابلیت شناسایی چندین اثر انگشت مختلف را دارند تا شما و خانواده تان به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید. با این قفل دیگر نگران گم شدن کلید را ندارید؛ زیرا راحت با مشخصه های بیومتریک خود می توانید وارد خانه شوید.

ورود با گوشی های هوشمند

راهنمای خرید انواع قفل دیجیتال

اگر با گوشی های هوشمند خود خیلی کار می کنید، می توانید از قفل های دیجیتالی که از گوشی های هوشمند پشتیبانی می کنند، استفاده کنید. در برخی از مدل های قفل های دیجیتال این امکان وجود دارد که از طریق یک اپلیکیشن مخصوص، می‌توان قفل را باز نمود.

اگر پس از آشنایی با انواع قفل دیجیتال، علاقه مند به خرید قفل دیجیتال شده اید، می‌توانید اینجا را کلیک نمایید. البته پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را به صورت کامل مطالعه کنید و سپس خرید قفل دیجیتال را نهایی نمایید.

۵ نکته مهم در مورد قفل های دیجیتال که پیش از خرید باید به آن توجه نمایید.

همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردیم قفل های دیجیتال از ورود افراد غیرمجاز به خانه شما جلوگیری می کنند و از اموال شما در برابر سرقت و دزدی محافظت می کند. به همین دلیل قصد داریم شما را با نکاتی که قبل از خرید قفل دیجیتال باید به آن دقت کنید، آشنا کنیم.

  • کیفیت

زمانی که قصد خرید کالایی را داریم، همیشه کیفیت آن برای ما از درجه بالایی برخوردار است؛ قفل دیجیتال هم از این امر مستثنی نیست. برندهای زیادی در زمینه قفل دیجیتال مشغول به کار هستند که محصولات خوب و با کیفیتی روانه بازار می کنند.

  • امکانات

قفل های دیجیتال از امکانات مختلفی برخوردار هستند مانند: سطح امنیت، مدیریت رفت و آمد، سیستم کنترل دسترسی و استفاده از مشخصه های بیومتریک مانند اثر انگشت. در زمان خرید قفل دیجیتال به سراغ محصولی بروید که چندین ویژگی را پشتیبانی می کند.

  • نصب و راه اندازی

یکی از نکات مهمی که پیش از خرید قفل دیجیتال باید به ان توجه نمود، نصب و راه اندازی آن است. نصب قفل دیجیتال آنچنان تفاوت خاصی با قفل های سنتی ندارد اما توجه داشته باشید که در حین نصب هرگونه صدمه به آن، شاید هزینه گزافی را به شما متحمل نماید. به همین دلیل توصیه می‌شود نصب و راه اندازی قفل دیجیتال را به متخصصان این حوزه بسپارید.

  • ضمانتنامه

قفل دیجیتالی که خریداری می کنید، باید گارانتی داشته باشد و هر چقدر زمان گارانتی بیشتر باشد، اطمینان بیشتری دارید که محصولی که خریداری می کنید به اندازه کافی خوب است که برای مدت طولانی بتوانید از آن استفاده کنید. بنابراین اول به بودجه خود نگاه کنید و سپس یک قفل دیجیتال با مدت گارانتی بیشتر را انتخاب کنید.

  • قیمت

قیمت یکی از عامل های تاثیرگذار در خریدن قفل دیجیتال است. قبل از خرید، محصولات موجود در این حوزه را با همدیگر مقایسه کنید تا تصمیم بگیرید که کدام برند بهترین قیمت و همچنین خدمات را در این زمینه ارائه می دهد. با مراجعه به یک فروشگاه معتبر هم می توانید محصولات موجود در این حوزه و از برندهای مختلف را با هم مقایسه کنید و سپس اقدام به خرید آن بگیرید.

همانطور که عنوان شد، قفل دیجیتال معمولا در منازل مسکونی، ساختمان های اداری، هتل ها و باشگاه های ورزشی به کار می‌رود. درحال حاضر بسیاری از سازندگان برج ها و پروژه های مسکونی بزرگ، از قفل دیجیتال برای واحدهای مسکونی خود استفاده می‌کنند. اگر شما نیز قصد دارید در پروژه های بزرگ مسکونی خود، از قفل دیجیتال استفاده نمایید، توصیه می کنیم مقاله بهترین قفل هوشمند برای پروژه های بزرگ کدام است را مطالعه کنید.

چرا باید قفل دیجیتال خریداری کرد؟

راهنمای خرید انواع قفل دیجیتال

  1. راحتی

روزهایی که وقت خود را برای پیدا کردن کلید یا پنهان کردن کلید یدکی در زیر گلدان یا طاقچه تلف می کردید، گذشته است. با قفل دیجیتال به راحتی می توانید وارد خانه خود شوید. همچنین این قفل ها برای کودکان و افراد سالخورده نیز بسیار مناسب است و دردسرهای کار کردن با قفل های کلیدی را برای آنان از بین برده است.

  1. امنیت

ما هرگز نباید امنیت خانه و درب را دست کم بگیریم. اکثر قفل های دیجیتال در حال حاضر مجهز به هشدارهای نفوذ و فایروال های ضد هک هستند تا از نقض های امنیتی جلوگیری کنند.

  1. پایدار در بلند مدت

با زنگ زدگی بدنه قفل های سنتی خداحافظی کنید. بر روی بدنه بیرونی اکثر قفل های دیجیتال لایه ای از مواد ضد زنگ وجود دارد که موجب می‌شود در مقابل تغییرات آب و هوایی مقاوم باشد.

بهترین برند قفل دیجیتال

در این مقاله به بررسی مواردی پرداختیم که قبل از خرید قفل دیجیتال باید به آن توجه کنیم. هر یک از نکاتی که گفته شد بنا بر قصد و نیت شما می تواند کاربردی و مفید باشد. قبل از اینکه برای خرید اقدام کنید در ابتدا گزینه های خود اعم از روش های دسترسی، ویژگی های امنیتی و بودجه را مشخص کنید. با توجه به این نکات، دیگر خرید یک قفل دیجیتال، کار دشواری نیست و رعایت این نکات، سبب دسترسی به یک قفل مناسب می‌شود.

منبع: https://blog.icompareloan.com/digital-locks-buying-guide/

کد خبر: ۱۶۷٬۶۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha