۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
افزایش استقبال سرمایه گذاران از اتریوم به نسبت بیت کوین| اعتماد به بازار کریپتو بازگشته است
گلسنود اعلام کرد؛

افزایش استقبال سرمایه گذاران از اتریوم به نسبت بیت کوین| اعتماد به بازار کریپتو بازگشته است

موسسه تحقیقات بلاکچین گلسنود در تازه ترین گزارش خود از افزایش استقبال سرمایه گذاران به اتریوم و مشتقات آن در قیاس با بیت کوین خبر داده و اعلام کرد که میزان اعتماد به بازار رمزارزها در حال افزایش است.

به گزارش بازار، زمستان ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲، شاهد یکی از شدیدترین روندهای نزولی در تاریخ صنعت کریپتو بود. در طول ریزش این بازار در سال جاری میلادی، ارزش کل بازار کریپتو از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت. همچنین، با فروپاشی اکوسیستم ترا و دو رمز ارز بومی آن یعنی لونا و دلار ترا، وضعیت در بازار کریپتو بدتر شد.

با این حال، بازار کریپتو در حال حاضر، به نسبت نیمه اول سال کمی در حال بهبود بوده و قیمت بیت کوین علیرغم بی ثباتی و نوسانات این هفته به طور ناگهانی در حال افزایش است.

بر اساس گزارش جدید موسسه بزرگ تحقیقات بلاکچین گلسنود ( Glassnode)، مشتقات ارزهای دیجیتال پیشرو بازار در حال پیشرفت مثبت هستند. به گفته این موسسه، بیت کوین و مشتقات اتریوم با حجم معاملات بیشتر در بخش معاملات آتی مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته اند.

با اینحال، به گفته گلسنود، بازار مشتقات بیت کوین همچنان از پیشرفت جزئی برخوردار بوده و با ظرفیت اصلی خود فاصله زیادی دارد. این بدان معناست که سرمایه گذاری در بازار با احتیاط بیشتری از سوی سرمایه گذاران انجام می شود.

اما درخصوص اتریوم، شواهدی از خوش بینی سرمایه گذاران وجود دارد. گلسنود معتقد است سرمایه گذاران، اقبال بیشتری نسبت به سرمایه گذاری روی اتریوم و مشتقات آن در قیاس با بیت کوین از خود نشان داده اند که می تواند ناشی از ادغام شبکه این رمز ارز باشد.

گلسنود همچنین معتقد است وقایع و ترس ناشی از فروپاشی ترا در حال رنگ باختن بوده و اعتماد سرمایه گذاران هرچند به صورت محتاطانه و آهسته، اما در حال بازگشت به بازار رمزارزها بوده که برای اثبات می توان به حجم معاملات آتی اشاره کرد.

همچنین با افزایش علاقه بازار به اتریوم نسبت به بیت کوین، در حال حاضر مشتقات رمزارز دوم بازار بیش از بیت کوین مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است. به نظر می رسد این اولین بار در تاریخ ارزهای دیجیتال است که چنین چرخشی را بین دو دارایی دیجیتال پیشرو تجربه می کنیم.

بر اساس آمارهای گلسنود، در حالی که ارزش بازار مشتقات اتریوم حدود ۶.۶ میلیارد دلار است، این رقم برای مشتقات بیت کوین ۴.۸ میلیارد دلار بوده که اختلافی معنادار با رقیب خود یعنی اتریوم دارد.

کد خبر: ۱۶۷٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha