۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
سیل ۷۱۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری خسارت زد
رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

سیل ۷۱۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری خسارت زد

شهرکرد- رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مجموع خسارت‌های سیل در بخش کشاورزی استان ۳۴۰ میلیارد تومان و در بخش عشایری ۳۷۵ میلیارد تومان است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر با بیان اینکه از آنجایی که در فصل برداشت محصولات زراعی هستیم و در سیل اخیر حرکت آب‌های روان در استان شدت بیشتری گرفت خسارت‌های بسیاری را به بخش کشاورزی و عشایری وارد کرد، ابراز کرد: مجموع خسارت‌های سیل در بخش کشاورزی استان ۳۴۰ میلیارد تومان و در بخش عشایری ۳۷۵ میلیارد تومان است.

وی افزود: خسارت در شهرستان کوهرنگ بیشتر در منطقه بازفت و بیرگان بود، در شهرستان لردگان بیشتر در پشتکوه میلاس و شیلات‌ها، در شهرستان‌ شهرکرد نیز در مرغملک، سودجان و اوج بغاز، در شهرستان بن بیشتر در بارده، شیخ‌شبان و حیدری، در شهرستان اردل بیشتر در سرخون، لندی، مناطق عشایری دیناران، رستم‌آباد و آلیکوه، در شهرستان بروجن نیز تعدادی از شیلات‌های شمس‌آباد و اراضی امام قیس دچار آسیب شدند و در شهرستان‌های فارسان، سامان و خانمیرزا شدت خسارت کمتر بوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نزدیک ۸۵ تیم ارزیابی از دامپزشکی، امور عشایر و جهاد در حال ارزیابی خسارت‌ها هستند.

برزگر با بیان اینکه مکان و نوع خسارت‌های این سیل با خسارت‌های سال ۹۸ متفاوت بود و محل‌هایی که در سال ۹۸ دچار آسیب شدند امسال خسارت نداشتند، ادامه داد: تنها در چند شیلات که محل استقرار شیلات مشکل داشت و محل‌هایی که حرکت روان‌آب‌ها زیاد شد آسیب‌ها تکرار شد وگرنه با پیش‌بینی‌های انجام گرفته از تکرار بسیاری آسیب‌ها جلوگیری شد.

کد خبر: ۱۶۷٬۵۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      5 1
      قبرستان سیاه