۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
همه چیز درباره ایستگاه زباله میامی | تائیدیه محیط زیست گرفته شد
پیگیری پیام‌های مردمی در بازار؛

همه چیز درباره ایستگاه زباله میامی | تائیدیه محیط زیست گرفته شد

میامی- ایستگاه زباله شهرداری میامی با ظرفیت روزانه ۲۰ تن، توانسته تائید محیط زیست را دریافت کند اما زمین این سایت همچنان در گیر و دار مشکلات مالکیت قرار داشته و این کار را برای شهرداری دشوار می‌سازد.

بازار، گروه استان ها: یکی از مطالبات مردم میامی موضوع سایت دفن زباله است که از سوی شهرداری ایجاد اما علی رغم اقدامات خوب صورت گرفته، هنوز هم مشکلات مالکیت زمین دارد. شهرداری میامی اما اعلام کرده که پیگیری رفع مشکلات مالکیت زمین است اما مسئولان استان سمنان هم باید به نحوی به این امر کمک کنند.

در پی مطالبات و پیام های مردمی به خبرگزاری بازار، درباره سایت زباله میامی و مطالبه مردم مسئولان مدیریت شهری، برآن شدیم تا نظر شهرداری میامی را در این ارتباط بپرسیم علیرضا رهبری در ارتباط با این سایت زباله، به خبرنگار بازار گفت: ایستگاه دفن زباله میامی با مشکلاتی روبرو بود که از جمله آن نیاز به اعتبارات برای محصور کردن فضا و تهیه برخی ادوات است.

ساماندهی سایت

شهردار میامی با بیان اینکه ساماندهی سایت زباله میامی نیازمند ده میلیارد تومان اعتبار است تا بتوانیم فنس کشی اطراف و همچنین تهیه تراکتور بیل دار و بیل بک و ایجاد کیوسک نگهبانی را داشته باشیم، گفت: تمام این اقدامات در نهایت به ارائه خدمت رسانی بهتر به شهروندان میامی منجر خواهد شد.

ایستگاه دفن زباله میامی با مشکلاتی روبرو بود که از جمله آن نیاز به اعتبارات برای محصور کردن فضا و تهیه برخی ادوات است

رهبری با بیان اینکه خوشبختانه پرونده این ایستگاه مورد تائید محیط زیست قرار گرفته است، بیان داشت: معاون مدیرکل محیط زیست و همچنین کارشناسان منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان سمنان در کنار کارشناسان فرمانداری میامی از محل ایستگاه زباله شهرداری میامی بازدید کردند و خوشبختانه موفق به اخذ تائیدیه شدیم این حضور میدانی مسئولان در حالی صورت گرفت که نمایندگان آب منطقه ای نیز حضور داشتند.

وی با بیان اینکه مدت ها این ایستگاه دارای مشکلاتی بود اما خوشبختانه به همت شهرداری ایستگاه زباله میامی، توانست گشایش خوبی را شاهد باشد، بیان کرد: مسئولان محیط زیست استان سمنان در بازدید از سایت زباله میامی ضرورت ساماندهی سایت های دفن زباله که از جمله مصوبات نشست پیماندهای شهری استانداری سمنان نیز محسوب می شود، را مطرح کردند تا و اگر مشکلاتی در این سایت ها وجود دارد، برطرف شود.

همه چیز درباره ایستگاه زباله میامی | تائیدیه محیط زیست گرفته شد

بازدیدهای میدانی مسئولان

شهردار میامی با بیان اینکه مسئولان استانی بنا بر این مصوبه بازدیدهای میدانی را از سایت های زباله شهرداری های سطح استان داشتند که میامی نیز از این قادع مصتثنی نبود، گفت: سایت زباله میامی هفته گذشته مورد بازدید قرار گرفت و خوشبختانه مشکلات آن نیز رفع شده و توانستیم تائیدیه محیط زیست را اخذ کنیم و این گام بلندی در زمینه بهینه سازی حوزه زباله های شهری میامی محسوب می شود.

رهبری با بیان اینکه سایت زباله میامی البته دارای مشکلاتی است که برای برطرف کردن آنها نیاز است مسئولان به ما کمک کنند، گفت: یکی از مشکلات این سایت فقدان سند مالکیت است لذا درخواست پیگیری سند را نیز ارائه کرده ایم.

ساماندهی سایت زباله میامی نیازمند ده میلیارد تومان اعتبار است

وی افزود: منابع طبیعی اعلام کرده که مالکیت زمین سایت زباله با اداره منابع طبیعی شهرستان شاهرود است لذا منابع طبیعی میامی در این حوزه ذی نفع نخواهد بود در نتیجه برای حل این مشکل از سوی منابع طبیعی شاهرود پیگیری هایی آغاز شده است.

راهکارهای برون رفت از مشکلات

شهردار میامی درباره راهکارهای برون رفت از این مشکل، بیان کرد: زمین متعلق به منابع طبیعی شاهرودی بوده و هنوز هم کامل به شهرداری میامی واگذار نشده اما شهرداری با توجه به نیاز مردم و تاکید بر رسالت خود، تلاش کرده تا این سایت را برای استفاده مردم میامی، مهیا سازد.

رهبری با بیان اینکه ابتدا باید مشکل مالکیت زمین در ارتباط با منابع طبیعی شاهرود برطرف شود و سپس بتوانیم بر حسب سندی که دریافت کردیم، مقوله مدیریت سایت زباله را پیش ببریم، افزود: این سایت گنجایش ۲۰ تن زباله در روز را دارد.

کد خبر: ۱۶۷٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha