۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰
۱۲۰ هزار هکتار محصولات کشت دوم در گلستان وجود دارد
معاون جهادکشاورزی گلستان: 

۱۲۰ هزار هکتار محصولات کشت دوم در گلستان وجود دارد

گرگان- عباسی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه در استان بیش از ۱۲۰ هزار هکتار محصولات کشت دوم وجود دارد، گفت: بارندگی های اخیر برای ذرت، سویا و پنبه بسیار ضروری بود.

محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: آبیاری محصولات کشاورزی در فصل بهار و تابستان عموما از آب سدهای استان گلستان است که حدود ۱۲ هزار هکتار نیاز گیاهان را تامین می کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه بارش های تابستانه باعث تقویت منابع آب های زیر زمینی می شود، ادامه داد: حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب از چاه های عمیق و منابع زیرزمینی استفاده می شود که این مقدار آب هم نمی تواند نیاز اصلی گیاهان را تامین کند.

عباسی با تاکید بر اینکه کشاورزان به شدت به این بارش احتیاج داشتند، افزود: درختان مرکبات و محصولاتی مثل ذرت و پنبه با این بارش ها توانستند نیاز آبی خود را تا حدی تامین کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان تصریح کرد: ۱۰۰ درصد نیاز آبی اراضی دیم در استان گلستان و ۸۵ درصد اراضی آبی گلستان در کشت پاییزه از آب باران استفاده می شود.

وی در خاتمه یادآور شد: برای تامین نیاز آبی محصولات به بارندگی های فصلی در بهار و تابستان نیاز داریم که کشاورزان نگرانی درخصوص زمین های خود نداشته باشند.

کد خبر: ۱۶۷٬۴۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha