۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
۲۹ مرکز خرید گندم در استان سمنان راه‌اندازی می‌شوند
برای خرید تضمینی گندم؛

۲۹ مرکز خرید گندم در استان سمنان راه‌اندازی می‌شوند

سمنان - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: ۲۹ مرکز خرید تضمینی گندم در سال ۹۹ در سطح استان راه اندازی می شود تا شاهد خرید محصول تولیدی بهره برداران و تولید کنندگان استان باشیم.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد باقر منوچهری ظهر چهارشنبه درجلسه کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه سال گذشته ۲۸ مرکز در سطح استان وظیفه خرید تضمینی گندم از کشاورزان را بر عهده داشتند، ابراز کرد: امسال تعداد این مراکز به ۲۹ مرکز افزایش یافته است.

وی افزود: ۲۰ مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان سمنان توسط مدیریت تعاون روستایی و ۹ مرکز دیگر انبارهای ملکی و کارخانجات آرد خواهد بود.

ایجاد مراکز خرید تضمینی گندم و کلزا

مدیرکل غله استان سمنان ادامه داد: هفت مرکز در شاهرود، پنج مرکز در میامی، سه مرکز در گرمسار، سه مرکز در دامغان، دو مرکز در سرخه، دو مرکز در آرادان و یک مرکز در ایوان کی وظیفه خرید تضمینی گندم در سال ۹۹ را برعهده دارند.

منوچهری افزود: برای خرید کلزا هفت مرکز در استان پیش بینی شده که این مراکز در شهرهای گرمسار، آرادان، سمنان و بخش کالپوش دایر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۸۴ هزار و ۳۵۹ تن گندم، ۴۸۸ تن آفتابگردان و ۷۱۹ تن کلزا از کشاورزان استان سمنان خریداری‌شده است، بیان کرد: برای پرهیز از افزایش هزینه‌های تبعی خرید به علت نزدیکی به سایر مراکز خرید و همچنین یکپارچه نبودن فرآیند آن شامل باسکول، انبار و دفتر کار، پیشنهاد می‌شود تعدادی از مراکز خرید مباشران در سطح استان حذف شود.

کد خبر: ۱۶٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha