۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
­ اتمام بازسازی ۳ رام قطار متروی پایتخت
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه خبر داد

­ اتمام بازسازی ۳ رام قطار متروی پایتخت

شایسته اصل، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از اتمام بازسازی سه رام قطار ۹ واگنه در خط پنج مترو خبر داد.

به گزارش بازار، مهدی شایسته اصل گفت: لوکوموتیو و واگن‌های سه رام قطار ۹ واگنه در خط پنج مترو تهران بازسازی و تعمیر شده و به چرخه فعالیت برگشته‌اند و فرآیند اورهال و بازگشت تعدادی از قطارها به ناوگان هم آغاز شده است و درحال حاضر شاهد بازگشت تعدادی از قطارها به چرخه بهره برداری هستیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه افزود:هرکدام از این قطارها که وارد ناوگان می‌شوند، باید به سرعت قطار فرسوده دیگری از مدار خارج شود یا به تعریفی دیگر باید جابجایی سریع صورت گیرد تا باتوجه به بازگشایی مراکز آموزشی در ماه مهر، آمادگی لازم برای سرویس رسانی را داشته باشیم.

مهدی شایسته اصل گفت: پنج رام قطار در خطوط درون شهری مترو، تعمیرات اساسی و بازسازی شدند و پیش بینی می‌شود که ۳۰ رام قطار بازسازی شود، البته نیاز مترو تهران بیش از این تعداد است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه افزود: شرکت واگن سازی تهران اعلام آمادگی کرده تا ظرفیت کارخانه (ساخت واگن) خود را دراختیار شرکت بهره برداری مترو تهران قرار دهد تا بتوان برای تعمیرات قطارها از این ظرفیت استفاده کرد.

مهدی شایسته اصل، تأمین منابع مالی را مانع اصلی برای بازسازی قطارها، اعلام کرد و افزود: برای بازسازی و تعمیرات بعضی از قطارها نیاز به یک‌سری قطعات داریم؛ تا زمانی‌که این قطعات خریداری نشوند، امکان تعمیر آن‌ها نیست.

کد خبر: ۱۶۷٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha