۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
۸۰ درصد دارندگان فعلی سهام عدالت فروشنده اند/ تحرک در بازار و اقتصاد خانوار با عرضه سهام عدالت در بورس
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با «بازار» پیش بینی کرد؛

۸۰ درصد دارندگان فعلی سهام عدالت فروشنده اند/ تحرک در بازار و اقتصاد خانوار با عرضه سهام عدالت در بورس

یک کارشناس بازارسرمایه،گفت: با عرضه شرکتهای تعاونی سرمایه گذاری سهام عدالت در بورس، فشار فروشندگی در بازار سرمایه افزایش می یابد چرا که حدود ۸۰ درصد دارندگان سهام عدالت با توجه به رونق این روزهای بورس، فروشنده سهام خود خواهند شد.

خبرگزاری بازار - سید محمد علی شهدایی، تصمیم بر واگذاری سهام عدالت پس از سالها انتظار برای مشمولان این نوع سهام را رویکردی بسیار درست و به جا عنوان کرد و افزود: اکنون که شیوع ویروس کرونا مشکلات فراوانی را برای مردم و کسب و کارها ایجاد کرده است، بنابراین عرضه سهام عدالت در بورس کمک می کند تا تحرک خاصی در بازار و اقتصاد خانوارهای اتفاق بیفتد.

وی در گفتگو با «بازار» خاطرنشان کرد: از آنجایی که مشمولان سهام عدالت را اقشار متوسط به پایین جامعه (از حیث درآمدرایی) تشکیل می دهد، بنابراین خیلی از آنها با ورود سهام به بورس بی تردید فروشنده سهامشان می شوند چرا که در این موقعیت هم شرایط بازار سرمایه در تحرک معاملات و سود آوری مناسب است و هم این که با فروش این سهام بار فشارهای اقتصادی که خیلی از افراد جامعه را دچار مشکل کرده است کم می کند.

این کارشناس بازارسرمایه با بیان این که فروش سهام عدالت در شرایطی که مشاغل و کسب وکارها بخصوص اصناف را با رکود و عدم فروش کالا و محصولات مواجه کرده است، کمک شایانی به تحرک بازار می کند، افزود:  با توجه به پرتفوی قابل قبول شرکت های زیر مجموعه سهام عدالت و سود آوری آنها،  فروش سهام عدالت به نفع مردم و تحرک پذیری اقتصاد کشور خواهد بود چرا که این روند گردش مالی خاصی را در چرخه صنوف ایجاد می کند.

وی افزود: با واگذاری شرکت های تعاونی سرمایه گذاری سهام عدالت در بورس به نظر می رسد مدیریت آنها نیز باید در چارچوبی خاص به بخش خصوصی سپرده شود تا سهام عدالت با خلق ارزش پایدار همراه شود. زیرا تا کنون مدیریت سهام عدالت در دست شرکت های تعاونی استانی بوده که گذشت زمان و کارایی فعالین بازار سرمایه باعث ارزشمند شدن سهام عدالت شده است.

شهدایی با بیان این که بازار اکنون تشنه سرمایه گذاری است، افزود: ورود سهام عدالت به بورس تحول خاصی را در بازار سرمایه ایجاد می کند چرا که این بازار دارای عطش فراوانی است و سرمایه گذاران فقط بورس را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اند.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: بازار سرمایه از هم اکنون باید خود را برای ورود سهام عدالت آماده کند. زیرا صاحبان چنین سهامی را افرادی تشکیل می دهند که بعید به نظر می رسد در بورس باقی بمانند و اکثر آنها فروشنده سهام خود می شوند.

کد خبر: ۱۶٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha