۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
تحرک اقتصادی، نتیجه آزادسازی سهام عدالت
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

تحرک اقتصادی، نتیجه آزادسازی سهام عدالت

آقاپورعلیشاهی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه با آزادسازی سهام عدالت، ارزش واقعی سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر مشخص می شود، گفت: آزادسازی سهام عدالت موجب افزایش سرمایه و قدرت مالی خانوارهای کم درآمد خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، معصومه آقاپورعلیشاهی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری در موافقت با آزادسازی سهام عدالت، گفت: قطعا آزادسازی سهام عدالت ابعاد مثبت بسیاری دارد، از جمله اینکه با آزادسازی این سهام، تحرک اقتصادی کشور ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با آزادسازی سهام عدالت، سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر آزاد شده و این مسئله موجب می شود که شرکت های مذکور در عرصه اقتصادی کشور فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی گفت: در شرایط کنونی بخشی از شرکت ها مرتبط با سهام عدالت در وضعیت زیان دهی قرار دارند، حال با آزادسازی شرکت‌های سرمایه‌پذیر، خرید و فروش سهام این شرکت ها آزاد شده و به تدریج شرکت های مذکور از وضعیت زیان دهی خارج خواهند شد.

شناسایی ارزش واقعی سهام شرکت‌ها با آزادسازی سهام عدالت

وی با بیان اینکه با آزادسازی سهام عدالت، ارزش واقعی سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر مشخص می شود، افزود: شناسایی ارزش واقعی شرکت های مذکور بسیار با اهمیت است، از طرف دیگر آزادسازی سهام عدالت و واگذاری سهام شرکت ها به مردم بخشی از هزینه های کنونی دولت را نیز کاهش می دهد، زیرا در شرایط کنونی دولت باید هر ۶ ماه یکبار سود سهام این شرکت ها را به مردم پرداخت کند، حال با واگذاری رسمی آن ها، مردم می توانند خود سهام مورد نظر را مدیریت کنند.

آقاپورعلیشاهی گفت: البته این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که آزادسازی سهام عدالت و واگذاری سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر به مردم هم می تواند نکات و نتایج مثبت داشته باشد و هم اینکه برخی مشکلات و تبعات اقتصادی را ایجاد کند، از این رو آزادسازی سهام عدالت از یک طرف موجب افزایش سرمایه و قدرت مالی خانوارهای کم درآمد خواهد شد، اما از طرفی این نگرانی وجود دارد که با واگذاری سهام های مذکور، نقدینگی در جامعه افزایش یابد که کنترل این مسئله مشکل ساز خواهد بود.

کد خبر: ۱۶٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha