۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
افزایش مبادلات تجاری مجارستان و ایران در ۵ ماهه نخست ۲۰۲۲

افزایش مبادلات تجاری مجارستان و ایران در ۵ ماهه نخست ۲۰۲۲

حجم مبادلات تجاری ایران و مجارستان در بازه زمانی دی ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بیش از ۶ میلیون دلار افزایش داشته است.

به گزارش بازار، بر اساس داده‌های مرکز آمار رسمی مجارستان موسوم به KSH مجموع کل مبادلات ایران و مجارستان در فاصله زمانی ژانویه - می (دی - اردیبهشت) ۲۰۲۲ میلادی، ۱۹ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۷۰۶ دلار بود.

سهم صادرات کالاهای ایرانی به بازارهای مجارستان در این فاصله زمانی ۵ میلیون و ۷۱۴ هزارو ۲۸۸ دلار بود. واردات کالا از مجارستان به کشورمان در پنج ماه نخست سال میلادی جاری حدود ۱۳ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۴۱۸ دلار بود

بنابر این گزارش در در فاصله زمانی ژانویه - مِی (دی-اردیبهشت) سال ۲۰۲۱، سهم واردات کالا از مجارستان به ایران به ارزش ۱۱ میلیون و ۲۷۲ هزارو ۴۷۰ دلار و سهم صادرات کالا از ایران به مجارستان به ارزش ۲ میلیون و ۵۳ هزارو ۹۰۹ دلار محاسبه شده است. کل حجم مبادلات تجاری دو کشور در پنج ماه نخست سال ۲۰۲۱ به ارزش تقریبی ۱۳ میلیون و ۳۶۲ هزارو ۳۷۹ دلار بوده است.

بیشترین محصولات مبادله شده بین دو کشور شامل محصولات دامی و حیوانی، سبزیجات، محصولات پلاستیکی، نساجی و البسه، تجهیزات و قطعات حمل و نقل و لوازم چشم پزشکی بود.

کل مبادلات تجاری دو کشور در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۴۸ میلیون دلار و در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۳ میلیون دلار بوده است.

کد خبر: ۱۶۷٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha