۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۰
وعده سازمان برنامه برای تضمین سرمایه گذاری در بازار سرمایه عملیاتی نشد| عملکرد دولت در بورس خوب نبود
نماینده مردم تهران در گفتگو با بازار:

وعده سازمان برنامه برای تضمین سرمایه گذاری در بازار سرمایه عملیاتی نشد| عملکرد دولت در بورس خوب نبود

شریفیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بود که سازمان برنامه و بودجه اعتبار خوبی را در نظر بگیرد و سرمایه گذاری در بورس را تضمین کند که هنوز این مسئله عملیاتی نشده است.

مهدی شریفیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، درباره وضعیت بورس، اظهار داشت: فعلا وضعیت بورس بازتاب خوبی ندارد و عملکرد دولت در حوزه بورس هم خوب نبوده است.

وی متذکر شد: البته دولتمردان تعهد دادند و گفتند که یکسری اقدامات زیربنایی برای رفع مشکلات بورس انجام دادند و در آینده نتیجه می دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از طرف دیگر، قرار بود که سازمان برنامه و بودجه اعتبار خوبی را در نظر بگیرد و سرمایه گذاری در بورس را تضمین کند که هنوز این مسئله عملیاتی نشده است.

شریفیان تاکید کرد: حتما با وزیر امور اقتصادی و دارایی صحبت می کنیم تا این مسئله اختصاص اعتبار برای تضمین سرمایه گذاری در بورس عملیاتی شود.

وی درباره علت سقوط بازار بورس، گفت: سیاست غلط و اشتباه دولت گذشته باعث شد بورس به این وضعیت بیفتد. در فضایی که فشارهای اقتصادی بسیار بالا بود و رکود و ورشکستگی در برخی از مجموعه های صنعتی، تولیدی و کارخانه ها وجود داشت، دولت گذشته سیاست اشتباهی در زمینه بورس داشت و پول‌های مردم را جمع کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در آن مقطع، عملا شرکت هایی که شاخص بورس بودند، شرکت های زیان ده بودند. در دولت گذشته شرکت های زیان‌ده بورسی، سودده نشان داده شدند و عملا بازار بورس طوری مهندسی شد که پول را از کف جامعه جمع کردند برای اینکه مجموعه خودشان را حفظ کنند.

شریفیان اظهار داشت: آن کار اشتباه بود و باعث سقوط بورس شد. دولت رئیسی عملا یک زمین مین‌گذاری شده در همه حوزه ها را تحویل گرفته است و رفع این مشکلات زمان می‌برد.

کد خبر: ۱۶۷٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      2 0
      افتضاحه بیش از ۹۰درصد نمادهای بورسی از وقتی که دولت سیزدهم آمده بیش از ۵۰درصد افت قیمت داشته اند.