۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
کسب رتبه سومی گلستان در طرح جهش تولید دیم
رئیس جهادکشاورزی گلستان خبرداد؛

کسب رتبه سومی گلستان در طرح جهش تولید دیم

گرگان- برزعلی، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: گلستان در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور رتبه سوم را کسب کرد.

محمد برزعلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طبق معیار های و شاخص های سنجش، وزرات کشاورزی گلستان بعد استان های کرمانشاه و خوزستان در بخش جهش تولید در دیمزارهای کشور توانست در جایگاه سوم قرار بگیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان، افزود: این طرح شامل حمایت ها و مزایایی است که سبب استقبال دیمکاران استان در سال زراعی پیش رو شد.

برزعلی با بیان اینکه آموزش و توانمندسازی بهره برداران باعث افزایش قابل توجه عملکرد مزارع دیم استان می شود، افزود: در ابتدای این طرح با ۲۰ هزارهکتار آغاز شد که در ادامه به ۷۰ هزار هکتار رسیده است.

وی یاد آور شد: حمایت و پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام با ارائه تسهیلات ادوات دنباله بند، کودهای ریزمغذی، بیمه محصول و بذرمال کردن بذرهای گواهی شده در بهتر اجرا شدن طرح جهش تولید مزارع دیم در گلستان کمک شایانی می کند.

برزعلی همچنین از تولید بیش از یک میلیون تن گندم در سال جاری خبرداد و گفت: نزدیک به یک میلیون و پنج هزار تن گندم در گلستان تاکنون تولید شده است.

وی با بیان این نکته که برداشت گندم در گلستان تقریبا پایان یافته، اظهار کرد: برخی ازکشاورزان در ارتفاعات همچنان مشغول به برداشت گندم هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان ادامه داد: تاکنون بیش از ۷۵۰ هزار تن گندم از گندمکاران خریداری شده که این میزان به نسبت سال گذشته ۲۰۰ هزار تن افزایش داشته است.

وی از تسویه ۹۹ درصدی طلب گندمکاران خبرداد و خاطرنشان کرد: گلستان از نظر تولید گندم گلستان بعد از خوزستان و فارس در جایگاه سوم قرار دارد.

برزعلی ضمن بیان اینکه گندم تولیدی در گلستان از نظر کیفیت در رتبه نخست کشور قرار دارد، اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۳۷۰ هزار هکتار از مزارع گلستان گندم کشت شد.

کد خبر: ۱۶۷٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha