۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵
۱۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی های کردستان به طرح های دانش بنیان اختصاص می یابد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان:

۱۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی های کردستان به طرح های دانش بنیان اختصاص می یابد

سنندج – ازهاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان از اختصاص ۱۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی های این استان در سال جاری به طرح های دانش بنیان خبر داد.

ارسلان ازهاری در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به توزیع اعتبارات دولتی در بین شهرستان های استان کردستان، اظهار کرد: با برگزاری جلسات کمیته برنامه ریزی شهرستانها، کار توزیع اعتبارات در بین شهرستان های استان آغاز می شود که این توزیع اعتبار بر اساس شاخص های مختلف هر شهرستان صورت می گیرد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه های استان در سال جاری تقویت طرح ها و فعالیت های دانش بنیان است و در همین راستا ۱۰ درصد از کل اعتبارات تملک دارایی های کردستان به این مهم اختصاص خواهد یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان بیان کرد: انتظار می رود که هر ۱۰ شهرستان استان کردستان طرح ها و برنامه های خود در حوزه دانش بنیان را معرفی کرده و از این سهم اعتباراتی ویژه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی محدود است، گفت: باید طوری برنامه ریزی کنیم که کمتر به اعتبارات دولتی تکیه داشته باشیم و بتوانیم از وجود سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز بهره بگیریم چون اعتبارات و منابع دولتی محدود است.

ازهاری بیان کرد: پروژه های نیمه تمامی در سطح استان و شهرستان ها داریم که با اعتبارات دولتی امکان بهره برداری از آنها وجود ندارد، به همین دلیل باید زمینه برای واگذاری این پروژه ها به بخ های خصوصی فراهم شود.

وی به سیاست اصلی توزیع اعتبارات دولتی در سطح استان و شهرستان ها اشاره کرد و افزود: اولویت بندی ما در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان ها تکمیل پروژه های نیمه تمام است که در سنوات گذشته شروع شده و گاها ۱۲ تا ۱۴ سال از اجرای آنها می گذرد اما هنوز تکمیل نشده لذا تاکید ما اتمام این پروژه ها است.

وی تاکید کرد: انتظار داریم که در سایه تلاش همه مدیران استانی و شهرستانی و از محل اعتبارات اختصاص یافته این پروژه ها تکمیل شود و به همین دلیل باید تا پایان سال شاهد اتمام پروژه های نیمه تمام در شهرستان ها باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان افزود: در بحث رشد اقتصادی نیز امسال برای تمام استان ها و به تبع شهرستان های یک تکلیف شده است که با بکارگیری تمام ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در تمامی بخش های مختلف یک رشد اقتصادی را داشته باشند.

وی اضافه کرد: ما در استان کردستان ۸۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار مطالعات اقتصادی آنها را به ویژه در حوزه اشتغالزایی انجام داده ایم و به همین دلیل همه باید در راستای رسیدن به اشتغال پیش بینی شده تلاش کنیم.

کد خبر: ۱۶۷٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ماموستا:ئاسوراکوردستانی IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
      0 0
      متاسفانە وام بەاسناهاودوستان ومطملقین میدن ودرراهایی دیگرسرمایە گذاریی میکنن مردم کوردبیچاره ومستحقین واقعی سرگردان وآواره شهرها ...کوردستان همش سفارشی نورچشمیهاست نە شایستە سالارییی ...