۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
افزایش احتمالی قیمت طلا طی روزهای آتی| نقش تعیین کننده گزارش آماری آمریکا
تحلیل بازار طلا؛

افزایش احتمالی قیمت طلا طی روزهای آتی| نقش تعیین کننده گزارش آماری آمریکا

قیمت طلا در روز سه شنبه حرکتی ضعیف و نزدیک به ساکن را تجربه کرده و با اینحال، بسته به محتوای گزارش آماری دولت آمریکا که قرار است امروز منتشر شود، احتمالا شاهد افزایش قیمت طی روزهای آتی خواهیم بود.

به گزارش بازار، قیمت طلا در روز سه شنبه حرکتی ضعیف و نزدیک به ساکن را تجربه کرد. افزایش ۰.۷۹ درصدی دیروز به گاوها اجازه می دهد تا بیشتر ضررهای روز جمعه را که به دنبال تقویت دلار ناشی از انتشار گزارش های مربوط به دستمزدهای بخش غیر کشاورزی آمریکا رخ داده را جبران نمایند.

روز جمعه، گزارش قوی غیرمنتظره حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی که نشان دهنده افزایش بیش از حد انتظار دستمزدهای مشاغل بخش دولتی غیرکشاورزی در ایالات متحده را نشان می‌دهد، منجر به افزایش بازده اوراق قرضه بلندمدت و قدرت گرفتن مجدد فدرال رزرو برای ادامه رویکرد تهاجمی خود در خصوص افزایش نرخ بهره بانکی شد.

این دو فاکتور، سرمایه گذاران را تا حد زیادی از سرمایه گذاری روی طلای بدون بازده دور کردند. با اینحال، قیمت طلا از روز جمعه به این سو، بار دیگر بهبود یافته و اکنون، پیش بینی بازارها این است که شاخص های اصلی قیمت مصرف کننده در ماه جولای کاهش یافته که قرار است آمار رسمی آن روز چهارشنبه منتشر شود.

پیش بینی قیمت طلا

افزایش احتمالی قیمت طلا طی روزهای آتی| نقش تعیین کننده گزارش آماری آمریکا

پس از نقض دیروز مقاومت ۱۷۸۷ دلار در بازار، اکنون مقاومت ۱۸۰۵ دلار (کمترین قیمت ۱۴ ژوئن و ۴ ژوئیه) مانعی روانی است که باید از پیش پای گاوها برداشته شود. شکستن این سطح به گاوها دسترسی به سطح قیمت ۱۸۳۲ دلار را خواهد داد. بالاتر از این سطح، اهداف صعودی اضافی در نقاط ۱۸۵۰ دلار و ۱۸۷۷ دلار قرار دارند.

از طرف دیگر، بازگشت مقاومت قبلی یعنی ۱۷۸۷ دلار (کمترین سطح ۱۶ مه و ۱ ژوئیه) به خرس‌ها امکان دسترسی به نقطه ۱۷۷۲ دلار را می‌دهد که اوج ۶ ژوئیه و پایین ترین سطح ۸ آگوست بود. وخامت بیشتر اوضاع در صورت ریزش قیمت، اهداف جدیدی را در ۱۷۶۰ دلار (کمترین سطح ۱ آگوست) و ۱۷۴۵ دلار (بالاترین قیمت ۱۱ جولای) برای خرس ها به ارمغان خواهد آورد.

کد خبر: ۱۶۷٬۱۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha