۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
ثبت سومین روز متوالی افزایش قیمت نفت برنت| قیمت تا کجا بالا خواهد رفت؟
تحلیل بازار نفت؛

ثبت سومین روز متوالی افزایش قیمت نفت برنت| قیمت تا کجا بالا خواهد رفت؟

پیش‌بینی‌های صعودی و مثبت برای قیمت نفت خام برنت پس از سومین روز افزایش قیمت در بازار دوباره احیا شده و به نظر می رسد قیمت طی روزهای آتی افزایش داشته باشد.

به گزارش بازار، پیش‌بینی‌های صعودی قیمت نفت خام برنت پس از سومین روز افزایش قیمت در بازار دوباره احیا شد. پس از انتشار گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز دوشنبه مبنی بر اینکه تولید انرژی ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا به میزان بی سابقه ای کاهش یافته است، قیمت نفت خام برنت ۱.۴۹ درصد افزایش یافت.

تولید نفت خام ایالات متحده، ۸ درصد به نسبت سال ۲۰۲۰ کاهش یافته که دلیل آن، شکل گیری رکود بی سابقه به دلیل کاهش تقاضا برای بنزین و سایر سوخت های مورد استفاده در صنعت حمل و نقل عنوان شده که ناشی از شکل گیری قرنطینه های گسترده بوده است. همچنین، سایر منابع انرژی مانند زغال سنگ و گاز طبیعی نیز کاهش قابل توجهی در تولید تجربه کرده اند.

همچنین انتشار خبر تعلیق جریان نفت خام از طریق خط لوله دروژبا توسط روسیه نیز منجر به افزایش قیمت نفت شده است. به گزارش رویترز، روسیه صادرات نفت از خط لوله جنوبی این پروژه را که به سمت بخش هایی از اروپای شرقی می رود، به دلیل چالش های مربوط به پرداخت هزینه های ترانزیتی قطع کرده است.

روسیه هزینه های ترانزیت را به کشورهایی که خطوط لوله آن از آنجا عبور می کند، پرداخت می کند. در این مورد گفته می شود که پرداخت از سوی اپراتور خط لوله روسی «ترانس نفت» به شرکت همتای اوکراینی خود انجام نشده است.

ترانس نفت می گوید که صادرات نفت از بخش شمالی خط لوله، که تامین کننده اروپای غربی است، تحت تاثیر این توقف صادرات قرار نگرفته است. این وضعیت برای مدت کوتاهی پیش‌بینی‌های قیمت نفت خام برنت را تقویت کرد.

پیش بینی قیمت نفت خام برنت

ثبت سومین روز متوالی افزایش قیمت نفت برنت| قیمت تا کجا بالا خواهد رفت؟

جهش اخیر در لبه پایینی گُوِه در حال سقوط در صورتیکه حرکت قیمت بتواند موانع مقاومت ۹۷.۴۰ دلار (کم‌ترین سطح ۱۵ مارس و ۱۱ آوریل) و ۱۰۰.۹۲ دلار بشکند، می‌تواند به پایان روند اصلاحی اخیر اشاره داشته باشد. عبور از این مقاومت روانی، گاوها را در مواجهه با موانعی قرار می‌دهد که از مرز بالایی گوه و مقاومت ۱۰۶.۱۱ دلار (کمترین سطح ۹ مارس و ۱۹ می) تشکیل شده است.

عبور از این مقاومت ها، الگوی فعلی را تکمیل می‌کند، که مقاومت روانی ۱۲۰.۰۰ دلار را به هدف تکمیل حرکت اندازه‌گیری شده فعلی تبدیل خواهد کرد. دستیابی به این نقطه مستلزم آن است که گاوها بتوانند دو مقاومت پیش روی دیگر در نقاط ۱۰۸.۹۹ دلار (کمترین سطح ۱۶ می و بالاترین سطح ۲۸ ژوئیه) و ۱۱۴.۰۳ دلار (بالاترین نقاط ۵ می و ۴ جولای ) را از میان بردارند.

اگر خرس‌ها در برابر تلاش برای از پیش رو برداشته شدن مقاومت ۹۷.۴۰ دلار مانع شوند، این چشم‌انداز صعودی باطل می‌شود که در این صورت منجر به شکستن پایین‌ترین سطح ۱۴ جولای در ۹۴.۵۰ و مرز پایینی گوه خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۷٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha