۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
۲۴ میلیارد ریال تخلف در نانوایی‌های استان سمنان ثبت شد
معاون سازمان صمت استان سمنان:

۲۴ میلیارد ریال تخلف در نانوایی‌های استان سمنان ثبت شد

سمنان – معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی بازدید از واحدهای نانوایی استان گفت: ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تخلف در این واحدها ثبت شد.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی یحیایی صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ضمن بیان اینکه ۸۳۲ فقره پرونده تخلف به ارزش ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در بازرسی از نانوایی‌های استان سمنان ثبت‌شده است، اظهار داشت: طی یک سال گذشته ۱۳ هزار و ۱۸۷ مورد بازرسی از این واحدها انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ این میزان بازرسی ۱۵ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: پرونده‌های تخلف جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند و با واحدهایی که قوانین نظام صنفی و مشتری مداری را رعایت نمی‌کنند و نان‌های بی‌کیفیت به مردم عرضه می‌کنند به‌شدت برخورد می‌شود.

جایگاه برتر نانوایی‌های استان سمنان در ارزیابی ماهانه 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت سمنان با تأکید بر لزوم افزایش نظارت ویژه‌بر کیفیت و کمیت نان‌های تولیدی در استان بیان کرد: کم‌فروشی، عدم رعایت ساعات کاری، عرضه خارج از شبکه آرد از عمده‌ترین تخلفاتی است که در این مدت ثبت‌شده است.

یحیایی ارتقاء کیفیت نان و برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی از مهم‌ترین مصوبات و اهداف کارگروه آرد و نان استان سمنان عنوان کرد و افزود: در راستای بهبود کیفیت نان‌های تولیدی استان در سال گذشته یک هزار و ۸۹۵ (نفر ساعت) از متصدیان واحدهای خبازی آموزش‌های لازم را دیده‌اند و این امر در سال جاری نیز اجرا می‌شود.

وی با اشاره به ارزیابی‌های ماهانه نانوایی‌ها از حیث کمیت، کیفیت، قیمت و نصب نرخ نامه و تعداد شکایت‌های مردمی گفت: استان سمنان در فروردین‌ماه سال جاری با سه مورد شکایت مردمی از نانوایی‌ها، جایگاه برتر را در کشور به خود اختصاص داد.

بهره‌گیری از بازرسان افتخاری

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه بهره‌گیری از بازرسان افتخاری زمینه کاهش شکایات مردمی و افزایش رضایت‌مندی مشتری را فراهم کرده است، تصریح کرد: عموم مردم نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نانوایی‌ها مراتب را به ستاد خبری سازمان از طریق شماره سامانه گویای ۱۲۴ گزارش دهند.

کد خبر: ۱۶٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha