۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
 متقاضیان مجرد از طرح نهضت ملی مسکن در زنجان حذف شدند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

متقاضیان مجرد از طرح نهضت ملی مسکن در زنجان حذف شدند

زنجان- بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، از ثبت نام ۱۷ هزار مجرد در طرح ملی مسکن در شهرستان زنجان خبر داد و گفت: به علت عدم تامین زمین مورد نیاز متقاضیان مجرد در زنجان حذف شدند.

مسعود بیات منش در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن براساس ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی،سهم استان زنجان افزایش یافت،گفت: به لحاظ برش جمعیتی سهم استان ۴۰ درصد بیشتر از جمعیت استان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه ساخت ۷۰ هزار واحد مسکونی برنامه ۴ ساله استان است،ابراز داشت: از این تعداد ۵۰ هزار واحد مسکونی در بخش شهری استان ساخته خواهد شد و همچنین ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی است و بر اساس برنامه ریزی ها تا پایان دولت سیزدهم در استان ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: این تعداد واحد مسکونی در بخش حمایتی، بخش خصوصی، تعاونی‌ها و بافت‌های فرسوده ساخته خواهد شد.

بیات منش با بیان اینکه بیش از ۳۷ هزار واحد از این تعداد واحدهای هدف گذاری شده با تامین زمین از سوی دولت اجرا می‌شود،تاکید کرد: تاکنون حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر زنجان تخصیص پروژه شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این واحدها شروع شده که از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ واحد بخش مسکن نیروهای مسلح و بنیاد شهید است،بیان داشت: ۱۵ هزار واحد تا کنون به ثبت نامی هایی که طی ماههای اخیر انجام شده پروژه تخصیص صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی نیز توسط بخش خصوصی اجرا خواهد شد،افزود: طی سالهای گذشته حدود چهار و ۵۰۰ واحد به طور متوسط توسط بخش خصوصی در استان ساخته شده است.

بیات منش به ثبت نامی ها جدید نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت: در استان ۹۶ هزار و ۵۳۲ نفر ثبت نام کردند که تعداد متقاضیان دارای شرایط اولیه ۳۷ هزار و ۳۳۴ نفر بود.

وی افزود: ظرفیت زمین های تامین شده در زنجان ۱۸ هزار و ۱۴۲ واحد است و در این راستا شهرستان زنجان بیشترین ثبت نامی ها طرح نهضت ملی مسکن را دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،ادامه داد: ۶ هزار واحد مسکونی برای شهر زنجان است و حدود ۱۰ هزار متقاضی کارهای لازم برای تشکیل پرونده را انجام می دهند و به پروژه‌ها تخصیص داده می‌شود.

بیات منش با بیان اینکه برای ۳ هزار واحد باقی مانده در شهر زنجان با کمبود زمین مواجه خواهیم بود،افزود: در حال حاضر داخل شهر زنجان زمین خالی وجود ندارد و الحاق محدوده نیاز است.

وی از ثبت نام ۱۷ هزار مجرد در طرح ملی مسکن در شهرستان زنجان خبر داد و تاکید کرد: متاسفانه به دلیل محدودیت در تامین زمین مورد نیاز برای احداث واحدهای نهضت ملی در زنجان، متقاضیان مجرد از این طرح حذف شدند.

کد خبر: ۱۶۷٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha