۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
آزادسازی سهام عدالت موجب ایجاد تعادل در بازار سهام می‌شود
رییس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی:

آزادسازی سهام عدالت موجب ایجاد تعادل در بازار سهام می‌شود

آرگون، رییس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی گفت: حال که با گسترش ویروس کرونا و تورم‌های ایجاد شده در سال‌های گذشته، قدرت خرید این خانواده‌ها بیش از پیش کاهش پیدا کرده، آزادسازی این سهام از یک سو برای بهره‌مندی و فروش آن توسط افراد دارای این سهم کمک زیادی کند تا بتوانند از منافع این دارایی راکد خود در فشار اقتصادی و نیاز مبرم استفاده کنند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، روز گذشته مقام معظم رهبری با آزادسازی سهام عدالت با رعایت امور زیر، موافقت فرمودند تا دارندگان سهام عدالت مجاز باشند در محدوده زمانی مشخص مالکیت مستقیم سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر را انتخاب کنند و به تناسب، نقش مدیریتی خود را ایفا کنند.

ضمن اینکه مقرر فرمودند مقررات مورد نیاز جهت انتقال سهام به صاحبان سهام عدالت توسط شورایعالی بورس تدوین و تصویب شود. و این مصوبات برای کلیه دستگاههای اجرایی لازم‌الاجرا گردیده و نسبت به سهام باقیمانده در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، شورایعالی بورس موظف شده ضمن تشویق ماندگاری صاحبان سهام در شرکت‌های مذکور، از طریق مبادی ذیربط هرچه زودتر زمینه‌ی ورود آن شرکت‌ها را در بورس فراهم نماید.

عباس آرگون در مورد آزادسازی سهام عدالت گفت: با توجه گذشت بیش از ده سال از واگذاری سهام  عدالت به افراد مشمول این طرح که عمدتا از دهک‌های درآمدی پایین و کمتر برخوردار هستند تاکنون این سهام آزاد نشده بود و این افراد جز دریافت سود اندکی از بابت سود سهام عدالت از مزایای آن بهره‌مند نشده بودند و در این مدت تعداد چند میلیون نفر از دریافت کنندگان سهام عدالت بدون استفاده از این دارایی فوت کرده‌اند.

 وی ادامه داد: حال که با گسترش ویروس کرونا و تورم‌های ایجاد شده در سال‌های گذشته، قدرت خرید این خانواده‌ها بیش از پیش کاهش پیدا کرده، آزادسازی این سهام از یک سو برای بهره‌مندی و فروش آن توسط افراد دارای این سهم کمک زیادی کند تا بتوانند از منافع این دارایی راکد خود در فشار اقتصادی و نیاز مبرم استفاده کنند.

رییس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی تصریح کرد: از سوی دیگر با عنایت به رونق بازار سرمایه در سال گذشته و مدت زمان سپری شده در سال جاری و کمبود عرضه سهام نسبت به متقاضیان خرید سهام این امکان را فراهم می‌کند تا دارندگان این سهام بتوانند دارایی خود را در بازار سهام به قیمت مناسب بفروش رسانند و موجب ایجاد تعادل در بازار سهام شود که در این زمینه برای مدیریت بهتر بازار سرمایه و فروش مرحله‌ای دارندگان سهام می‌توان با فراهم نمودن  شرایط آزاد سازی بخش بخش آن اقدام کرد.

کد خبر: ۱۶٬۷۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha