۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
نحوه فعالیت صحیح صنوف در فضای مجازی تشریح شود
دادستان همدان:

نحوه فعالیت صحیح صنوف در فضای مجازی تشریح شود

همدان - دادستان همدان با اشاره به فعالیت های ضد فرهنگی برخی صنوف در فضای مجازی گفت: نحوه فعالیت صنوف در فضای مجازی به طور صحیح برای صاحبان مشاغل مختلف تشریح شود

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، حسن خانجانی موقر در کارگروه نظارت و برخورد با فعالیت های ضد فرهنگی برخی فعالان صنفی، گفت: فعالیت های خارج از عرف و شرع برخی صنوف در فضای مجازی قابل قبول نیست.

وی اظهار کرد: صاحبان برخی صنوف از فضای افسارگسیخته مجازی ناآگاهانه و بعضاً عامدانه برای تغییر سبک زندگی و ترویج بی حیایی استفاده می کنند، در حالی که این گونه فعالیت های ضدفرهنگی نه تنها به جامعه، بلکه به خانواده های آنان نیز آسیب می رساند.

دادستان همدان با بیان اینکه مطابق با قانون؛ ترویج و انتشار مطالب برای تخریب فرهنگ، جرم محسوب می شود، افزود: نفوذ تدریجی این گونه فعالیت های غیراخلاقی، زمینه ساز عادی انگاری نسبت به ترویج موریانه وار بی بند و باری در جامعه می شود.

خانجانی موقر بر برگزاری دوره های آموزشی و ارائه پیوست های فرهنگی از سوی اتحادیه های مختلف تأکید و تصریح کرد: جای خالی معاونت فرهنگی برای ارائه پیوست فرهنگی در اتاق اصناف احساس می شود و اتاق اصناف و سازمان صمت مؤظف هستند در این باره برنامه ریزی داشته باشند.

وی ادامه داد: در ابتدای امر با یک برنامه ریزی صحیح مسائل فرهنگی و ارزش ها به صاحبان صنوف مختلف آموزش داده شود، چرا که به طور مثال برخی از این افراد از جرم بودن انتشار تصاویر خصوصی مطلع نیستند و باید آگاه شوند.

وی افزود: مسائل فرهنگی و نحوه فعالیت صنوف در فضای مجازی به طور صحیح برای صاحبان مشاغل مختلف تشریح شود تا آنان نسبت به قانون و حقوق خود و دیگران آگاه شوند و اگر پس از ارائه آموزش ها و تذکرهای بعدی دست از فعالیت های ضدفرهنگی برنداشتند، مطابق با قانون با آنان برخورد شود.

کد خبر: ۱۶۷٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha