۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۴
نهایی شدن موافقتنامه منطقه تجارت آزاد با اوراسیا فصل جدیدی از شکوفایی اقتصادی است
عضو هیات رییسه مجلس:

نهایی شدن موافقتنامه منطقه تجارت آزاد با اوراسیا فصل جدیدی از شکوفایی اقتصادی است

عضو هیات رییسه مجلس گفت: اهمیت نهایی شدن موافقتنامه منطقه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا فصل جدیدی از شکوفایی اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی، در خصوص اهمیت نهایی شدن موافقتنامه منطقه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، گفت: جمهوری اسلامی موقعیت جغرافیایی خوبی دارد که می تواند به هاب ترانزیتی منطقه تبدیل شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع موقعیت ژئوپلیتیکی کشورمان موجب شده دسترسی به آب های آزاد برای بسیاری از کشورها فراهم شود لذا همگرایی با کشورهای اوراسیا می تواند به تحقق ارزآوری از این طریق کمک شایانی کند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای عضو این اتحادیه می توانند از انرژی ایران در حوزه نفت، گاز و محصولات پتروشیمی بهره مند شوند، ادامه داد: این مهم در حالیست که کشورهای بلاروس، قزاقستان، روسیه، قرقیزستان و ارمنستان که از جمله اعضای اوراسیا محسوب می شوند ظرفیت های خوبی در حوزه کشاورزی داشته و می توانند محصولات خود را از طریق ایران به دنیا صادر کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید یادآور شد تنش میان روسیه و اوکراین نشان داد اتحادیه اروپا شکننده است لذا باید فضای جدیدی برای همگرایی و تعامل برای کشورهای دنیا ایجاد شود.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین می توان اذعان کرد تقویت اتحادیه اقتصادی اوراسیا می تواند موجب شکوفایی کشورهای منطقه و همچنین رونق تولید در این کشورها شود.

کد خبر: ۱۶۷٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha