۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
تولید مسکن با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و مصالح پیشرفته
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

تولید مسکن با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و مصالح پیشرفته

افضلی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: استفاده از تکنولوژی های نوین و مصالح پیشرفته برای تولید مسکن نتیجه ای جزء کاهش قیمت تمام شده مسکن ندارد، بنابراین سازندگان کشورمان باید در مسیر بهره گیری از این ظرفیت ها حرکت کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به ضرورت حمایت از بخش تولید مسکن در کشور، گفت: بخش ساخت و ساز مسکن یکی از مولفه های اصلی اقتصاد کشور است، از این رو اگر بخش تولید مسکن رونق گیرد، قطعا اقتصاد کلان نیز تأثیر خواهد گرفت.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرف دیگر قیمت مسکن در سال های اخیر تحت تأثیر عواملی همچون کاهش تولید مسکن و افزایش قیمت مصالح ساختمانی افزایش یافته است، بنابراین وضعیت بازار مسکن در این سال ها نشان می دهد که توجه ویژه دولت به بخش ساخت و ساز ملک بسیاری ضروری است، در شرایط کنونی بر اساس آمارها کشور سالانه به حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون واحد مسکونی جدید نیاز دارد.

لزوم صنعتی‌سازی حوزه تولید مسکن

وی بر لزوم صنعتی‌سازی حوزه تولید مسکن تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی تمام کشورها از ابزارها و تکنولوژی های جدید برای تولید مسکن استفاده می کنند؛ این شرایط موجب شد که جدید در عرض چند روز یک ساختمان بلندمرتبه را با بهترین کیفیت و کمترین هزینه بسازد، اما سازندگان داخلی در شرایط کنونی از راه کارهای قدیمی برای تولید مسکن استفاده می کنند که این روش ها زمان بر بوده و هزینه بیشتری را می طلبد.

استفاده از تکنولوژی های جدید و مصالح پیشرفته موجب افزایش ایمنی ساختمان و افزایش عمر مساکن می شود

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: امروز سازندگان به روز دنیا با استفاده از تکنولوژی های جدید و مصالح پیشرفته و کارآمد به امر تولید مسکن می پردازند، توجه به این مسائل موجب افزایش ایمنی ساختمان و افزایش عمر مساکن می شود، در شرایط کنونی میانگین عمر ساختمان در کشور حدود ۳۰ سال است، این در حالی است که عمر مساکن تولید شده در کشورهای خارجی چندین برابر میانگین ما است.

افضلی گفت: قطعا استفاده از تکنولوژی های نوین و مصالح پیشرفته برای تولید مسکن نتیجه ای جزء کاهش قیمت تمام شده مسکن ندارد، بنابر این تولیدکنندگان با توجه به این اصول می توانند به سود بیشتری در حوزه تولید مسکن دست یابند. /

کد خبر: ۱۶٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha