۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
احتمال ریزش قیمت نقره زیاد است| تمرکز خریداران بر شاخص های اقتصادی آمریکا و چین
تحلیل بازار فلزات گرانبها؛

احتمال ریزش قیمت نقره زیاد است| تمرکز خریداران بر شاخص های اقتصادی آمریکا و چین

در پی تمرکز سرمایه گذاران بر آخرین آمار مربوط به حقوق و دستمزدهای بخش غیرکشاورزی ایالات متحده و آمار تجاری قدرتمند چین، قیمت نقره همچنان تحت فشار باقی مانده و احتمال ریزش آن زیاد است.

به گزارش بازار، در پی تمرکز سرمایه گذاران بر آخرین آمار مربوط به حقوق و دستمزدهای بخش غیرکشاورزی ایالات متحده و آمار تجاری قدرتمند چین، قیمت نقره همچنان تحت فشار باقی مانده است.

قیمت نقره صبح روز دوشنبه روی ۱۹.۸۷ دلار معامله شد که حدود ۳.۲۴ درصد کمتر از بالاترین نقطه این ماه بود. این عملکرد نقره همچنین منعکس کننده عملکرد طلا بوده که به حدود ۱۷۷۲ دلار کاهش یافته است.


آمار مشاغل ایالات متحده و شاخص های تجاری چین

نقره و سایر فلزات گرانبها مانند طلا، پلاتین و پالادیوم اوایل این ماه رشد قوی را شاهد بودند. این عملکرد در حالی رخ داد که شاخص دلار آمریکا پس از آخرین تصمیم فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره، همچنان به کاهش خود ادامه داد. بانک مرکزی آمریکا تصمیم گرفت برای مبارزه با تورم فزاینده، نرخ بهره را ۰.۷۵ درصد افزایش دهد. در آن زمان، بیشتر تحلیلگران انتظار داشتند که فدرال رزور از لحن تهاجمی خود طی ماه های گذشته عقب نشینی کند.

آمار مشاغل ایالات متحده که جمعه گذشته منتشر شد، بسیاری از سرمایه گذاران را به پیش بینی ادامه لحن جنگ طلبانه سوق داد. بازار کار آمریکا طی ماه های اخیر بسیار پر جنب و جوش بوده و نرخ بیکاری به ۳.۵ درصد کاهش یافته است. اقتصاد این کشور همچنین بیش از ۵۲۸ هزار شغل ایجاد کرد و این در حالی است که رشد دستمزدها بهتر از حد انتظار بود.

قیمت نقره همچنین به داده های تجاری قوی چین واکنش نشان می دهد. روز یکشنبه، داده های دومین اقتصاد بزرگ جهان نشان داد که صادرات بیش از ۱۶ درصد افزایش یافته است در حالی که واردات تنها ۲ درصد رشد داشته است. در نتیجه، کل مازاد تجاری چین به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش یافت. این نشانه آن است که بزرگترین بازار نقره جهان یعنی چین، در حال گرم شدن مجدد است.


پیش بینی قیمت نقره

احتمال ریزش قیمت نقره زیاد است| تمرکز خریداران بر شاخص های اقتصادی آمریکا و چین

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که قیمت نقره در ۲۷ جولای سال جاری بهبودی صعودی قدرتمندی را تجربه کرده است. در آن زمان، قیمت بالاتر از ضلع بالای الگوی مثلث نشان داده شده در نموادر به رنگ آبی حرکت کرد. سپس توانست بالاتر از نقطه مقاومت مهم خود در ۱۹.۴۲ دلار عبور کند که بالاترین نقطه در ۹ جولای محسوب می شد.

نقره پس از آن با مقاومتی قوی روی ۲۰.۵۰ دلار مواجه شد، جایی که در هفته گذشته تلاش کرد تا در سطح بالاتر از آن حرکت کند. شاخص MACD روندی نزولی داشته است. بنابراین، نقره احتمالاً یک شکست نزولی خواهد داشت؛ زیرا فروشندگان حمایت کلیدی قیمت را در نقطه ۱۹.۴۲ دلار هدف قرار می دهند. حرکت به بالای نقطه مقاومت ۲۰.۱۴ دلار، دیدگاه نزولی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۶۶٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha