۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۸
۶۲ هزار تن گندم در استان سمنان خریداری شد
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان:

۶۲ هزار تن گندم در استان سمنان خریداری شد

سمنان- منوچهری، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه ۶۲ هزار تن گندم در استان خرید تضمینی شده است، گفت: روند خرید گندم همچنان ادامه دارد.

محمد باقر منوچهری در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره آخرین وضعیت برداشت گندم و خرید تضمینی این محصول در استان سمنان، بیان کرد: تاکنون ۶۲ هزار تن گندم خرید تضمینی شده و البته روند خرید تضمینی گندم در هشت شهرستان استان همچنان ادامه نیز دارد.

وی ضمن توصیه به گندم کاران در باره استفاده از مزایای خرید تضمینی گندم، بیان کرد: ۳۰ مرکز خرید تضمینی گندم از ابتدای خرداد ماه بسته به موقعیت جغرافیایی و زمان استحصال محصول گندم در استان سمنان راه اندازی شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه استقبال خوبی از سوی کشاورزان استان از طرح خرید تضمینی انجام شده است، تاکید کرد: امسال قیمت خرید تضمینی گندم نیز با افزایش خوبی روبرو بوده است.

منوچهری با بیان اینکه ارزش گندم خریداری شده در استان سمنان به صورت تضمینی ۷۲۱ میلیارد تومان بوده است، تاکید کرد: ۵۵۲ میلیارد تومان از این میزان به کشاورزان پرداخت شده و روند پرداخت مابقی مطالبات گندم کاران استان نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هنوز کار خرید تضمینی گندم در کالپوش به اتمام نرسیده است، ابراز کرد: کار خرید تضمینی در ۳۰ مرکز در هشت شهرستان استان تا پایان ماه جاری ادامه خواهد داشت و کشاورزان می توانند گندم هایشان را به فروش برسانند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان بیان داشت: گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با احتساب پنج درصد افت مفید و غیرمفید با قیمت تضمینی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری که با توجه به کیفیت گندم متوسط قیمت هر کیلوگرم گندم به بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۶٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha