۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
 ۳۹۷ روستای بالای ۲۰ خانوار زنجان به شبکه اینترنت پرسرعت مجهز شدند
مسئول اداره کل اطلاعات و ارتباطات زنجان:

۳۹۷ روستای بالای ۲۰ خانوار زنجان به شبکه اینترنت پرسرعت مجهز شدند

زنجان - مسئول هماهنگی اداره کل اطلاعات و ارتباطات زنجان گفت: تا به امروز ۳۹۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات دسترسی یافته و به اینترنت پرسرعت مجهز شدند.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از فناوری اطلاعات و ارتباطات زنجان، حامد سرائی گفت: یکی از تکالیفی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب برنامه ششم توسعه دارد ایجاد زیرساخت ارتباطی در ۸۰ درصد از روستاهای کشور است و این زیر ساخت‌ها در چهار حوزه آموزش، سلامت، بانکداری و کشاورزی تعریف شده است.

وی تصریح کرد: در این راستا پروژه‌هایی در سطح استان زنجان تعریف شده و باید تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات دسترسی داشته و از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شوند.

مسئول هماهنگی اداره کل اطلاعات و ارتباطات زنجان، تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را ۷۱۴ روستا عنوان کرد و گفت: تا به امروز ۳۹۷ روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات دسترسی یافته و به اینترنت پرسرعت مجهز شدند.

سرائی گفت: بقیه روستاها جزو برنامه‌های امسال است و  تا پایان امسال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان زنجان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت دسترسی خواهند یافت.

وی تاکید کرد: یکی از ابزارهای کمکی روستاییان سامانه ۱۹۵ است که می‌توانند مشکلات خود را در سامانه که مرتبط به حوزه اطلاعات و فناوری اطلاعات می‌شود مانند ارتباطات اینترنت پست، پست بانک و سایر حوزه‌های مرتبط به ارتباطات را منعکس کنند.

کد خبر: ۱۶٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha