۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
مواضع ایران در مذاکرات، حکیمانه است
وزیر خارجه چین:

مواضع ایران در مذاکرات، حکیمانه است

وزیر امور خارجه چین گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات، منطقی و حکیمانه است.

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان و وانگ ایی وزرای امور خارجه ایران و چین در تماس تلفنی درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه دو طرف به ویژه افزایش روابط اقتصادی و تجاری و مذاکرات رفع تحریم‌ها گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه با مفید و سازنده دانستن گفتگوی تلفنی اخیر روسای جمهور دو کشور و ابلاغ سلام آقای رئیسی به همتای چینی اش؛ بر هم‌افزایی تلاش مسئولان تهران - پکن برای پیگیری و اجرای توافقات دوجانبه تأکید و از وزیر امور خارجه چین برای سفر به تهران دعوت کرد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به تحولات منطقه آسیای جنوب‌شرقی و محکوم کردن رفتار آمریکا در قبال چین تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان تعهد حقوقی؛ با توجه به سوابق تاریخی و به علت حمایت از ثبات منطقه؛ به اصل «چین واحد» پایبند است.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها؛ با اشاره به تلاش فعالانه طرف ایرانی برای نیل به توافقی پایدار و قوی؛ بر واکنش واقع‌بینانه آمریکا به پیشنهادهای سازنده جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل مختلف برای انجام توافق، تاکید کرد.

وزیر امور خارجه چین نیز در این گفتگوی تلفنی؛ با ابلاغ سلام گرم رییس جمهور چین به آقای رییسی، توسعه روابط دوجانبه را منطبق با منافع دو کشور دانست و بر رد یکجانبه‌گرایی در فضای بین‌المللی و حمایت از منافع کشورهای در حال توسعه تأکید کرد.

وانگ ایی با قدردانی از مواضع ایران درباره تمامیت ارضی چین؛ به مخالفت بخش بزرگی از جامعه جهانی با مداخله آمریکا در امور داخلی کشورها اشاره کرد.

وزیر امور خارجه چین همچنین با اعلام حمایت از ادامه مذاکرات هسته‌ای و رویکرد جمهوری اسلامی ایران به گفتگوها، مواضع کشورمان را در مذاکرات، منطقی و حکیمانه دانست و ابراز امیدواری کرد مسیر دیپلماسی به توافق منجر شود.

وی همچنین بر اهمیت ادامه رایزنی مستمر و نزدیک مقامات دو کشور تاکید کرد.

کد خبر: ۱۶۶٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha