۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
تشدید بحران غذایی در جهان با تحریم روسیه

تشدید بحران غذایی در جهان با تحریم روسیه

وزیر کشاورزی روسیه هشدار داد، اگر مسکو نتواند هدف برداشت محصولات کشاورزی خود را محقق کند، در برنامه‌های صادرات خود تجدیدنظر می‌کند که این امر تاثیر منفی بر بازار محصولات کشاورزی جهان خواهد داشت.

به گزارش بازار، دمیتری پاتروشف، وزیر کشاورزی روسیه گفت، تحریم‌ها، برداشت غلات در روسیه را مختل کرده و بحران غذایی در جهان را تشدید خواهد کرد. تشدید بحران غذایی در جهان با تحریم روسیه

پاتروشف گفت: کشاورزان روسی در اجرای برنامه‌های برداشت خود با مشکل مواجه هستند و کشورش ممکن است مجبور شود در برنامه‌های صادراتی خود بازنگری کند.

این مقام روسی، شرایط بد آب و هوایی در برخی از مناطق از جمله بارش سنگین باران و وزش شدید باد، بعلاوه مشکلات واردات قطعات یدکی برای تجهیزات کشاورزی را به عنوان دلایل کاهش تولید محصولات کشاورزی به میزان قابل توجهی کمتر از سال گذشته عنوان کرد.

وزیر کشاورزی روسیه توضیح داد: «تمامی این عوامل تحقق هدف برداشت ۱۳۰ میلیون تن گندم را با مشکل مواجه خواهد کرد. البته، ما نیازهای بازار خود را به طور کامل تامین خواهیم کرد.»

پاتروشف گفت: «با این حال، اگر ما نتوانیم به برنامه برداشت خود برسیم، مجبور می‌شویم، در برنامه‌های صادرات ۵۰ میلیون تن محصولات کشاورزی تجدیدنظر کنیم. این امر تاثیر منفی بر بازار محصولات کشاورزی جهان خواهد داشت.»

پاتروشف هشدار داد، میزان گندم موجود در این فصل در جهان به دلیل عواملی از جمله خشکسالی در آمریکا و اروپا، سیل در استرالیا و شرایط نامساعد جوی در هند کاهش خواهد یافت و تمامی این عوامل به همراه «محدودیت‌های لجستیکی»، «خطرات جدی برای امنیت غذایی در جهان» ایجاد می‌کند.

سازمان ملل هشدار داده است که اختلال در صادرات غلات از اوکراین و سایر کشورهای بزرگ تولیدکننده گندم، به کشورهای آفریقایی و سایر کشورهای درحال توسعه، آسیب می‌زند و «بحران بی سابقه گرسنگی در جهان» ایجاد می‌کند.

کشورهای زیادی از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا از ۲۴ فوریه امسال، تحریم‌های سختی علیه مسکو در واکنش به حمله به اوکراین اعمال کردند. روسیه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در جهان است.

کد خبر: ۱۶۶٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha