۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۱
گوگل از طراحی پس زمینه تیره برای نسخه جدید سیسم عامل خود خبر داد
تازه های فناوری؛

گوگل از طراحی پس زمینه تیره برای نسخه جدید سیسم عامل خود خبر داد

شرکت گوگل از طراحی پس زمینه تیره برای نسخه شماره ۱۰۴ سیستم عامل خود یعنی GoogleOS خبر داد که قرار است این هفته برای کاربران این سیستم عامل عرضه شود.

به گزارش بازار، با محبوب شدن پیش زمینه تیره (Dark) در سیستم عامل ها و مرورگرهای دستگاه های هوشمند نزد کاربران، شرکت گوگل نیز از انتشار این پس زمینه برای نسخه شماره ۱۰۴ سیستم عامل خود یعنی GoogleOS خبر داد که قرار است این هفته برای کاربران این سیستم عامل عرضه شود.

گوگل در ویلاگ رسمی خود، با اعلام این خبر، دلیل چنین اقدامی را ساده تر بودن مطالعه مطالب در پس زمینه تاریک و یا نور کم سیستم عامل ها و مرورگر ها عنوان کرده و همچنین گفته است که استفاده از تِم تیره، به مصرف کمتر باتری کمکی شایان کرده که در کروم بوک های کوچک این شرکت کاربرد زیادی خواهد داشت.

اما بر اساس اعلام گوگل، این تم تفاوتی آشکار با تم تیره رقبای سیستم عامل این شرکت داشته و آن، قابلیت تنظیم صفحه نمایش به صورتی است که گوگل آن را «نور شب» خوانده و رابط کاربری (UI) گوگل به تلفیق تاریکی و روشنایی و تنظیم تناسب آنها با یکدیگر کمکی بزرگ خواهد کرد.

گوگل از طراحی پس زمینه تیره برای نسخه جدید سیسم عامل خود خبر داد

همانطور که در تصویر بالا ملاحظه می شود، تم تیره گوگل نوعی ابزار برای کاهش نور صفحه نمایش و همچنین تیره کردن رنگ ها بوده و در حقیقت منجر به کاهش کنتراست صفحه نمایش خواهد شد.

همچنین نسخه ۱۰۴ سیستم عامل گوگل، دارای قابلیتی ویژه است که با استفاده از آن می توانید ساعات شبانه روز را برای تنظیم تم مورد علاقه خود تنظیم کرده و با این حساب، تم روشن و تاریک بر اساس همین ساعات تغییر خواهند کرد.

کد خبر: ۱۶۶٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha