۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
چطور سفری به یاد ماندنی به استانبول داشته باشیم؟

چطور سفری به یاد ماندنی به استانبول داشته باشیم؟

استانبول شهری پر از رمز و راز است که کافی است یک بار به آن سفر کنید تا عاشق آن شوید.

به گزارش بازار، استانبول شهری پر از رمز و راز است که کافی است یک بار به آن سفر کنید تا عاشق آن شوید، استانبول یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری است که بسیاری از مسافران آن، غریبه هایی هستند که بازگشته اند تا تجدید خاطره ای با خیابان های سنگ فرش شده داشته باشند و در کافه های کوچک استانبول طعم بی نظیر قهوه ترک را بچشند.

اما اگر شما اولین بار است که قصد سفر به تنها شهر اروپایی- آسیایی دنیا را دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید، استانبول پر از جاذبه های تاریجی و طبیعی است و باید از قبل درباره این جاذبه ها بدانید تا بتوانید سفری به یادماندنی داشته باشید.

چطور سفری به یاد ماندنی به استانبول داشته باشیم؟

دیدن استانبول در بهار را از دست ندهید

تور استانبول لحظه آخری در همه سال پر طرفدار است اما بهار و اوایل پاییز بهترین فصل های سفر به استانبول هستند، اگر شما در اواخر اسفند تا اواسط خردادماه به استانبول بروید هوا بسیار متعادل است و از گرما یا سرمای شدید خبری نیست. در این زمان کمتر پیش می آید باران برنامه خیابان گردی شما را بر هم بزند.

سفر به استانبول در تابستان اما صفایی دیگر دارد، می توانید از تفریحات دریایی استفاده کنید و در سواحل استانبول آفتاب بگیرید، یا در فستیوال های تابستانی شرکت کنید.

سفر تابستانی به استانبول کمی گران تر است و مردم بسیاری استانبول را برای گذراندن سفر تابستانی انتخاب می کنند و همین باعث گران تر شدن بلیط پرواز تهران به استانبول و رزرو هتل می شود.

پاییز که می رسد تب و تاب سفر به استانبول فروکش می کند اما اگر می خواهید سفر ارزان تری داشته باشید و یا هدف شما از سفر به استانبول خرید است، این فصل زمان مناسبی است و می توانید از جشنواره های تخفیف برندهای مختلف استفاده کنید اما بردن لباس گرم را فراموش نکنید که زمستان در راه است!

فصل زمستان، در استانبول بسیار سرد است اما برای انجام تفریحات زمستانی بهترین فرصت است، بهترین زمان خرید از استانبول از اواخر آذرماه شروع می شود چراکه بخاطر نبود توریست، اجناس با تخفیف زیادی فروخته می شوند. شما می توانید در زمستان تور ارزان استانبول پیدا کنید و با هزینه ای کم سفر کنید.

خرید بلیط، فقط از سایت های معتبر

حالا که زمان سفرتان به استانبول را انتخاب کردید، نوبت به خرید بلیط می رسد، خرید بلیط آسان است اما باید بلیط خود را از سایت های معتبر تهیه کنید تا در صورت لزوم بهترین پشتیبانی را دریافت کنید و خیالتان بابت پرداخت هزینه یا استرداد بلیط راحت باشد.

در انتخاب هتل دقت کنید

استانبول یکی از پر طرفدارترین مقاصد گردشگری است و در تمامی مناطق آن هتل های بسیاری برای اقامت مسافران وجود دارد. دوست دارید نزدیک مناطق گردشگری مانند میدان تقسیم باشید یا اقامت در محله خلوت تر را ترجیح می دهید؟ بهتر است هتل را متناسب با نیازهای خود انتخاب و رزرو کنید. اما بهتر است بدانید هرچه هتل شما به مناطق گردشگری نزدیک تر باشد، قیمت آن بالاتر می رود.

این مطلب را هم بخوانید: تور استانبول لحظه آخری و ارزان را از کجا رزرو کنیم

images_1659601643.png

استانبول کارت را در جیبتان بگذارید

استانبول شهر بزرگی است که محل اتصال دو قاره است، برای تردد در استانبول باید از وسیله نقلیه استفاده کرد اما استفاده از تاکسی بسیار هزینه بر است، از آنجا که استانبول سیستم حمل و نقل پیشرفته و گسترده ای دارد، می توانید از مترو یا اتوبوس برای رفت و آمد استفاده کنید. برای استفاده از حمل و نقل عمومی در استانبول، باید استانبول کارت خریداری کنید.

لباس مناسب بپوشید

مساجد استانبول یکی از مهمترین جاذبه های تاریخی این شهر هستند، اگر نمی خواهید دیدن مسجد ایاصوفیه را از دست بدهید، یادتان باشد برای بازدید از مساجد باید پوشش مناسب داشته باشید وگرنه اجازه ورودتان به مسجد را نمی دهند.

تورهای خیابانی را نخرید

زمانی که در استانبول بویژه در محله های معروف آن قدم می زنید، عده ای سعی می کنند تا تورهای گشت شهری یا از این دست را به شما بفروشند. اغلب این تورها هزینه های بسیار گرانی دارند و یا حتی ممکن است سرتان کلاه برود! پس بهتر است تورهای گشت شهری را همراه با رزرو تور خود خریداری کنید و یا از گشت های شهری هتل محل اقامتتان استفاده کنید.

از جیب برها نترسید

بسیاری می گویند باید در استانبول مراقب جیب برها بود و این شهر امنیت ندارد اما استانبول شهر امنی برای گردشگران است اما جیب برهایی هم در گوشه و کنار خیابان های آن هستند. برای اینکه سفر ایمنی داشته باشید، مدارک شناسایی خود را در گاوصندوق هتل نگهداری کنید و تنها مقدار کمی پول نقد همراه خود داشته باشید.

برای داشتن سفری به یاد ماندنی به استانبول بهتر است قبل از سفر، درباره جاذبه های تاریخی و طبیعی و قوانین کشور ترکیه مطالعه کرد و بر اساس آن برنامه بازدیدهای روزانه شهری را برنامه ریزی کرد.

امتحان کردن غذاهای ترکی و نوشیدنی های استانبول را از دست ندهید، از آنجایی که تنها صبحانه بر عهده هتل است، بهتر است سری به رستوران های استانبول بزنید و شکم گردی کنید.

کد خبر: ۱۶۶٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha