۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۴
دولت برای دریافت عادلانه مالیات مماشات به خرج ندهد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت برای دریافت عادلانه مالیات مماشات به خرج ندهد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت در زمینه دریافت مالیات مماشات به خرج ندهد و با کسانی که به هر شکلی دنبال فرار از آن هستند با کمک دستگاه قضایی برخورد کند تا این داستان به سرانجام برسد.

به گزارش بازار علی رضایی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره تاثیرات قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان گفت: هر قانونی که فشار کمتری به مردم وارد کند و حال این روزهای آنان را مورد توجه قرار دهد، از سوی مجلس پشتیبانی می‌شود. دولت هم نباید به شکلی قدم بردارد که مردم تصور کنند برای درآمدزایی به هر کاری متوسل می‌شود.

وی درباره کاهش فرار مالیاتی در نتیجه اجرا این قانون ابراز کرد: فرار مالیاتی ظلم درحق حقوق بگیرانی است که هنوز دستمزد ماهیانه خود را دریافت نکرده اند مالیات پرداخت می‌کنند، در حالیکه ثروتمندان با شکل‌های مختلف از مالیات دهی فرار می‌کنند و همیشه صدایشان هم بسیار بلند است. دولت باید برای این گروه فکری کند و از مواضع خود کوتاه نیاید. درمورد خانه‌های خالی قرار شد مالیات دریافت شود، عدم شناسایی خانه‌ها بهانه شد، وقتی هم گفتند که شناسایی صورت گرفته از بین یک و نیم میلیون خانه خالی، اعلام شد که ۲۰۰ یا ۱۰۰ خانه مورد شناسایی قرار گرفته است. مالیات دهندگان واقعی باید موردشناسایی قرار گیرند و مالیات گیری نباید از روی قرض مردم باشد.

این عضو کمیسیون اقتصادی درباره کمک به کسری بودجه دولت از طریق دریافت مالیات اظهار داشت: یکی از فواید دریافت مالیات به شکل صحیح کمک به بودجه عمومی دولت است. یک بار برای همیشه باید قاطع رفتار شود تا فعالان اقتصادی متوجه شوند، راهی برای فرار وجود ندارد و باید حتما مالیات را پرداخت کنند. این‌ها افرادی هستند که به بعضی جاها وصل هستند و از لابی قوی برخوردارند و یه همین دلیل مالیات پرداخت نمی‌کنند و با وجود آنکه درآمد هنگفت و کلانی هم دارند، اما از پرداخت مالیات به انحای مختلف طفره می‌روند. باید تکلیف این طیف روشن شود و در این مسیر از روش‌هایی مانند بستن حساب‌های بانکی و ... استفاده کنند. حتی می‌توانند با اشکال مختلف مانع از فعالیت تجاری آن‌ها شوند، ولی تا به امروز این کارها انجام نگرفته و سازمان امورمالیاتی دراین زمینه کوتاهی کرده است.

رضایی در خصوص اجرا عدالت اجتماعی در نتیجه دریافت مالیات به نسبت میزان درآمد بیان کرد: شکی در ایجاد عدالت اجتماعی در نتیجه دریافت مالیات به نسبت درآمد افراد وجود ندارد. پرداخت مالیات به روش مناسب و عادلانه از سوی مردم سبب خواهد شد که کشورآباد شود و فرار کردن از آن توسط افراد با درآمدهای بالا دور از انصاف و عدالت است.

وی در پایان تاکید کرد: معتقدم که دولت در زمینه دریافت مالیات نباید مماشات به خرج دهد و با کسانی که به هر شکلی دنبال فرار از آن هستند با کمک دستگاه قضایی برخورد کند تا این داستان به سرانجام برسد.

کد خبر: ۱۶۶٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • تولیدکننده US ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      0 0
      نحوه دریافت مالیات مسخره و بچگانه است.تنها دلیل فاکتور با کد ملی!!!!!نحوه دریافت پرداخت و حتی نام خریدار وادرس خریدارمهم نیست!!!!!
    • محمد بلنداختر IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      0 0
      دولت جدید دست کرده تو سفره خالی ما مردم فقیر دیگه فقط میتونیم نان خشک بخوریم اینجور که ما رو گذاشته زیر فشار