۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴
چندجانبه گرایی دولت در عرصه دیپلماسی و دورنمای مثبت روابط اقتصادی با همسایگان
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بازار مطرح کرد

چندجانبه گرایی دولت در عرصه دیپلماسی و دورنمای مثبت روابط اقتصادی با همسایگان

غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: ایران از طریق ارتباط با کشورهای قدرتمند می‌تواند هم به حق و حقوق قانونی و بین‌المللی خودش برسد و هم روابط تجاری خوبی با این کشورها داشته باشد.

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به عملکرد دولت در زمینه سیاست خارجی بیان کرد: تفکر و رویکرد دولتمردان ما نسبت به گذشته از بین رفته است و ابعاد تازه ای در زمینه سیاست خارجی و ارتباط با همسایگان موضوعیت پیدا کرده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: موضع دولت سیزدهم این است که به غیر از آمریکا و اروپا کشورهای زیاد دیگری هم وجود دارند که ما می‌توانیم با آنان ارتباط برقرار کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به توجه دولت نسبت به ارتباط با همسایگان تاکید کرد: ارتباط جمهوری اسلامی ایران با کشوری چون روسیه بسیار ویژه است و همه شاهد بودیم که این کشور در مبارزه با طالبان و داعش تلاش زیادی کرد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: روسیه کشور قدرتمندی است که در شورای امنیت سازمان ملل متحد حق وتو دارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از طریق ارتباط با کشورهای قدرتمند می‌تواند هم به حق و حقوق قانونی و بین‌المللی خودش برسد و هم روابط تجاری خوبی با این کشورها داشته باشد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: نگاه یکجانبه گرایی دیگر مدنظر نیست و دولت سیزدهم سیاست چندجانبه گرایی را در دستور کار قرار داده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به واقع پیرو سیاست چندجانبه گرایی شاهد بهبود وضعیت کشور خواهیم بود.

کد خبر: ۱۶۶٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha