۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
کمک ۱۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی برای مبارزه با کرونا

کمک ۱۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی برای مبارزه با کرونا

همکاری صمیمانه و فعالانه روسای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران، اعضای هیات نمایندگان اتاق‌های استانی و فعالان اقتصادی خیراندیش باعث شد تا بخش خصوصی بتواند در حرکتی ارزشمند، در کنار تلاش‌های شبانه‌روزی دولت و کادر درمان کشور خصوصا پزشکان و پرستاران ایثارگر قرار گیرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، محمدرضا رمضانی، دبیرکل اتاق ایران نوشت: با شیوع سریع ویروس کرونا در کشور و مشخص شدن ابعاد و تبعات این بیماری مرگبار بر سلامت مردم و جامعه و از سویی حجم قابل توجه و گسترده نیازمندی‌ها به اقلام و تجهیزات بهداشتی و پزشکی به منظور پیشگیری، مبارزه و درمان این بیماری، اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور تلاش کردند در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قابل توجه مجموعه های خود و فعالان اقتصادی، همراه با دولت محترم و حوزه درمان کشور، به مبارزه با این بیماری بپردازند.

همکاریی صمیمانه و فعالانه روسای اتاق‌های بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور، اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران، اعضای هیات نمایندگان اتاق‌های استانی و فعالان اقتصادی خیراندیش باعث شد تا بخش خصوصی بتواند در حرکتی ارزشمند و بی‌نظیر، در کنار تلاش‌های شبانه‌روزی دولت و کادر درمان کشور خصوصا پزشکان و پرستاران ایثارگر قرار گیرد.

در همین ارتباط و با توجه به اهمیت موضوع، ستاد و کمیته‌های مبارزه با کرونا در اتاق ایران و تهران و دیگر اتاق های استانی تشکیل شد تا برنامه ریزی و اقدامات لازم در جهت تامین تجهیزات بهداشتی و پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی، ضدعفونی مراکز حساس و نیز یاری رساندن به اقشار آسیب دیده را آغاز کنند.

در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مقرر شد پشتیبانی با در نظر گرفتن بودجه مصوب، به دو صورت انجام پذیرد:

الف: با توجه به اعلام نیاز اتاق ها، خرید مستقیم اقلام و تجهیزات پزشکی و بهداشتی با استفاده از ظرفیت تشکل های تخصصی حوزه تجهیزات پزشکی و ارسال آن ها به اتاق های ذیربط

ب: پرداخت هزینه خرید اقلام و تجهیزاتی که توسط اتاق های استانی (بنا به اعلام نیاز دانشگاه های علوم پزشکی) تهیه و اهدا شده است

در همین ارتباط مبلغی بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان از سوی اتاق ایران جهت تهیه و خرید تجهیزات و اقلام مورد نیاز (عمدتاً سرمایه ای) هزینه شد.

 حمایت‌ها و اقدامات اتاق‌های بازرگانی استانی

اتاق‌های استانی علاوه بر حمایت‌های مالی اتاق ایران که در بالا به آن اشاره شد، به طور مستقل و با همراهی فعالان اقتصادی استان های ذیربط، در خرید اقلام و تجهیزات سرمایه ای و مصرفی به شرح ذیل و تحویل آن به مراکز درمانی اقدام کردند.

بنا به آمار استان هایی که گزارش‌ها و اقدامات خود را اعلام کرده‌اند، بالغ بر ۱۲۷ میلیارد تومان در این ارتباط هزینه شده است که حدود ۴۰ میلیارد تومان آن سهم اتاق‎ها بوده است. اعداد وارقام و میزان حمایت ها در گزارش‌های تکمیلی افزایش خواهد داشت.

مضاف بر خرید اقلام و تجهیزات پزشکی اتاق های استانی اقدامات دیگری را نیز در سطوح و حوزه های دیگر به طور مستقیم و با همکاری با نهادها و مراجع ذیربط انجام داده اند که می توان به اختصار به بخشی از آنها به شرح ذیل اشاره کرد:

تامین مایحتاج کودکان کار و خانواده های آسیب پذیر

توزیع رایگان محلول های ضدعفونی کننده ادارات، کارخانجات، اصناف، اماکن عمومی سطح شهر و...

تامین و توزیع دستکش، مواد و محلول های ضدعفونی در گمرکات و پایانه های مرزی

ضدعفونی محوطه های مرزی بین المللی و دفاتر و دستگاه‌های مستقر در آن ها

شرکت در طرح های خیرخواهانه از جمله طرح مومنانه، تامین مواد غذایی و ارزاق مورد نیاز و سبد کالا

خرید و تامین مواد اولیه تولید اقلام بهداشتی از جمله ماسک

 اقدامات جامعه نیکوکاری ابرار

جامعه نیکوکاری ابرار به عنوان یکی از مجموعه‌های وابسته به اتاق ایران، در راستای ماموریت و وظایف خود بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در زمینه مبارزه با کرونا هزینه کرده است که شامل خرید پارچه، توزیع تعداد ۲۰۰۰ عدد ماسک N۹۵، خرید ۱۰ دستگاه ونتیلاتور جهت ارسال به بیمارستان ها، خرید و ارسال ۱۰ عدد تخت ICU با تجهیزات جانبی و خرید و ارسال ۵۰ عدد تخت و لوازم جانبی جهت مراکز درمانی می‌شود.

همچنین جامعه نیکوکاری ابرار نسبت به کمک به معیشت کودکان کار، توزیع اقلام بهداشتی به برخی روستاها و پرداخت یک ماه مقرری بیماران هموفیلی مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان اقدام کرده است.

جمع بندی کمک ها

در نهایت، مجموع اقلام و تجهیزات اهدایی بخش خصوصی شامل اتاق ایران، اتاق های استانی، فعالان اقتصادی و جامعه نیکوکاری ابرار تاکنون، بالغ بر ۱۵۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است.

کد خبر: ۱۶٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha