۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۱
ابهام و ریسک سرمایه گذاری در بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

ابهام و ریسک سرمایه گذاری در بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه، گفت: نرخ ارز، قیمت‌های جهانی، افزایش نرخ بهره بین بانکی و نرخ جهانی نفت به عنوان متغیرهای تاثیرگذار بر بازار سرمایه ایران، ریسک سرمایه گذاری در این بازار را افزایش داده است.

به گزارش بازار، اشکان چهره‌نگار، گزارش‌های فصلی شرکت‌ها را از متغیرهای تاثیرگذار بر بازارسرمایه ایران برشمرد و افزود: باتوجه به قیمت‌های جهانی و نرخ دلار می‌توان در اکثر صنایع، انتظار گزارش‌های خوبی را داشته باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه، نرخ ارز را یکی دیگر از متغیرهای تاثیرگذار بر بازار سرمایه خواند و گفت: قیمت‌های جهانی از ریسک‌های بزرگ بازار سرمایه در کوتاه مدت است، روند سودآوری تعداد زیادی از شرکت‌های بازارسرمایه وابسته به قیمت‌های جهانی بوده و این نرخ عاملی تاثیرگذار بر بازارسرمایه است.

وی به موضوع افزایش نرخ بهره بین بانکی در ایران در چند هفته اخیر اشاره کرد و گفت: افزایش نرخ بهره در ایران نیز یکی از ریسک‌های بازار سرمایه است. در هفته‌های اخیر شاهد افزایش نرخ بهره بین بانکی بوده ایم که خود نشانه‌ای برای افزایش نرخ بهره بانکی است و افزایش احتمالی این متغیر می‌تواند تاثیرهای منفی بر بازار سرمایه داشته باشد.

چهره نگار افزود: یکی دیگر از متغیرهای تاثیر گذار بر بازارسرمایه نرخ جهانی نفت است، روند آتی نرخ نفت می‌تواند تاثیرهای قابل توجهی بر بازارسرمایه داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با توجه به متغییرهای تاثیرگذار بر بازار سرمایه ایران، اکنون فضای حاکم بر این بازار فضایی پر از ابهام است و این فضا نتیجه‌ای جز سردرگمی برای فعالان بازارسرمایه نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: در حال حاضر و تا از بین رفتن ابهامات، ریسک سرمایه گذاری در بازار سرمایه زیاد است.

کد خبر: ۱۶۶٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha