۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹
پیش بینی نرخ جفت ارز دلار آمریکا/ین ژاپن در آستانه انتشار آمار بخش مشاغل
تحلیل بازار فارکس؛

پیش بینی نرخ جفت ارز دلار آمریکا/ین ژاپن در آستانه انتشار آمار بخش مشاغل

پس از رالی ایجاد شده قیمت در اواخر روز سه‌شنبه که به دلار آمریکا کمک کرد تا از ضررهای قبلی خود در برابر ین ژاپن بهبود یابد، جفت ارز USD/JPY حرکت متلاطمی را تجربه می‌کند.

به گزارش بازار، پس از رالی ایجاد شده قیمت در اواخر روز سه‌شنبه که به دلار آمریکا کمک کرد تا از ضررهای قبلی خود در برابر ین ژاپن بهبود یابد، جفت ارز USD/JPY حرکت متلاطمی را تجربه می‌کند که منجر به شکل گیری کندل دوجی در جلسه معاملاتی چهارشنبه شد.

پس از چهار روز افت شدید نرخ، به نظر می رسید که جفت USD/JPY معاملات روز سه شنبه را به عنوان پنجمین روز متوالی در محدوده منفی پایان دهد. با این حال، سخنرانی های برخی از مقام های فدرال رزرو و بهبود بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله ایالات متحده به میزان ۶.۷۳ درصد، این جفت ارز را قادر ساخت تا به عقب نشینی کرده و جلسه معاملاتی امروز را با ۱.۱۸ درصد در سبز به پایان برسانند.

روز سه‌شنبه، روسای بانک‌های منطقه‌ای فدرال رزرو در کلیولند، سانفرانسیسکو، سنت لوئیس و شیکاگو از تشدید بی‌قید و شرط سیاست‌های پولی فدرال رزرو حمایت کردند. رویترز به نقل از جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس اعلام کرد که در صورت عدم کاهش نرخ تورم، سیاست افزایش نرخ بهره بانکی در ایالات متحده باید برای مدت طولانی تری ادامه یابد.



پیش بینی نرخ USD/JPY

پیش بینی نرخ جفت ارز دلار آمریکا/ین ژاپن در آستانه انتشار آمار بخش مشاغل

نوسان اقدام قیمت از ۲۴ می تا ۱۴ ژوئیه سطوح اصلاحی فیبوناچی مربوطه را افزایش داده است. نمودار روزانه نشان می دهد که تحرک قیمت از علامت ۱۳۰.۵۷۲، پایین ترین سطح ۶ ژوئن جهش کرد و درست بالای سطح اصلاحی فیبوناچی ۶۱.۸% در ۱۳۱.۴۴۶ (کم ترین سطح قبلی در ۱۶ ژوئن) بسته شد. پیشروی بیشتر قیمت در مقاومت ۱۳۳.۴۲۵ (کمینه ۱۰ ژوئن و بیشینه ۱ آگوست) که حول آن، کندل روزانه یک دوجی را تشکیل داده، رد شد.

در حال حاضر، خرس‌ها به دنبال فشار نزولی بیشتر از این سطح برای آزمایش مجدد حمایت ۱۳۲.۳۵۹ (کمترین نرخ فعلی در روز)، با ۱۳۱.۴۴۶ و ۱۳۰.۵۷۲ هستند که اکنون به عنوان اهداف نزولی فوری عمل می‌کنند. سطح اصلاحی فیبوناچی ۷۸.۶% در ۱۲۹.۱۳۵ سطح دیگری از پشتیبانی را فراهم می کند که مصادف با بالاترین سطح قبلی در ۲۲ آوریل ۲۰۲۲ است.

از طرف دیگر، گاوها باید برای ایجاد مسیری به سمت هدف مقاومت ۱۳۵.۰۶۵ (کمترین سطح ۶ جولای) نرخ ۱۳۳.۴۲ را بشکنند. اهداف اضافی به سمت شمال در ۱۳۶.۶۹۷ (بالاترین نرخ ۲۱ ژوئن) و در ۱۳۷.۹۳۴ (بالاترین نرخ ۲۲ جولای ۲۰۲۲) دیده می شوند. مقاومت ۱۳۹.۳۷۹ تشکیل شده توسط اوج قبلی ۱۴ جولای تنها در صورتی قابل دسترسی است که گاوها از مقاومت ۱۳۷.۹۳۴ عبور کنند.

کد خبر: ۱۶۶٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha