۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
۱۵۰ هکتار از اراضی ملی  زنجان رفع تصرف شد
مدیرکل منابع طبیعی زنجان:

۱۵۰ هکتار از اراضی ملی زنجان رفع تصرف شد

زنجان - مدیرکل منابع طبیعی زنجان به رفع تصرف از ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی در این استان اشاره کرد و گفت: بیشترین اراضی رفع تصرف شده به شهرستان طارم اختصاص دارد.

خلیل آقاجانلو در گفتگو با خبرنگار بازار، به رفع تصرف اراضی ملی در زنجان اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی استان از سودجویان رفع تصرف شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین اراضی رفع تصرف شده به شهرستان طارم اختصاص دارد، اظهار کرد: یکی از راه‌های مقابله از تصرف اراضی ملی اجرای طرح کاداستر است. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان، با بیان اینکه برای بیش از ۹۵ درصد از اراضی  ملی استان سند مالکیت صادر شده است، گفت: تهیه طرح کاداستر اراضی ملی با هدف حفاظت از عرصه‌های ملی و طبیعی استان است. 

آقاجانلو تاکید کرد: عملیات کاداستر در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان زنجان در حال اجرا است. 

وی افزود: با توجه به اینکه سند مالکیت برای اراضی ملی به روز و به اسناد تک برگی تبدیل شود بحث کاداستر و رفع تداخل اراضی  ملی به صورت مشترک با همکاری جهاد کشاورزی استان زنجان انجام می شود. 

مدیرکل منابع طبیعی زنجان با بیان اینکه استان دو میلیون عرصه منابع طبیعی دارد، تصریح کرد: از این میزان ۵۶ درصد اراضی ملی است. 

آقاجانلو گفت: اگر می‌خواهیم در راستای حفظ منابع‌طبیعی گام‌های خوبی برداریم، باید در این زمینه فرهنگ‌سازی‌های لازم را انجام دهیم. 

وی تاکید کرد: باید مشارکت عرصه‌نشینان در این زمینه افزایش داده و مردم را در این خصوص همگام و بسیج کنیم و این مهم خود باعث حفظ این منابع خدادادی می‌شود. 

کد خبر: ۱۶٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha