۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
پیش بینی برداشت ۷۰۰ هزار تن برنج سفید در گیلان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد؛

پیش بینی برداشت ۷۰۰ هزار تن برنج سفید در گیلان

رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برداشت برنج از چهار هزار هکتار از شالیزارها گفت: پیش بینی می شود امسال ۷۰۰ هزار تن برنج سفید تولید شود.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی گیلان، صالح محمدی گفت: در حال حاضر چهار هزار هکتار از شالیزارهای گیلان برداشت شده اند که که از این مقدار، ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار آن به صورت ماشینی و هزار و ۲۰۰ هکتار هم به صورت سنتی برداشت شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳۴ هزار هکتار از شالیزارهای استان نیز به مرحله‌ی خوشه دهی رسیده اند، افزود: پیش بینی می‌شود امسال حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک از ۲۳۸ هزار هکتارشالیزار استان برداشت و بیش از ۷۰۰ هزار تن برنج سفید استحصال شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین با اعلام اینکه خوشبختانه امسال هیچ موردی از سوخت کامل شالیزارهای مناطق مختلف گیلان گزارش نشده، گفت: برخی موارد، تنش‌های محدود آبی در استان وجود داشت که حتی در این موارد محدود هم، محصول برنج آسیب کامل ندید و به روند تولید آسیبی وارد نشد.

صالح محمدی از هزینه کرد ۱۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات داخلی این سازمان برای بازسازی ایستگاه‌های پمپاژ آب، حفر چاه و انتقال آب با لوله به مزارع شالیکاری استان خبر داد و افزود: در برخی موارد هم با همکاری فرمانداری‌ها ، آب با تانکر و ماشین‌های آتش نشانی به مزارع شالیکاری رسانده شد تا از سوخت محصول جلوگیری شود.

کد خبر: ۱۶۶٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha