۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
قرقیزستان یکی از بهترین مقاصد برای ایران است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

قرقیزستان یکی از بهترین مقاصد برای ایران است

امیررضا رجبی، رئیس سازمان صمت خراسان رضوی گفت: کشور قرقیزستان یکی از بهترین مقاصد برای شرکت‌های ایرانی برای حضور در بازارهای بین‌المللی و انتخاب هوشمندانه‌ای برای برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی است.

به گزارش بازار، امیررضا رجبی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در وبینار تقویت همکاری‌های تجاری بین ایران و قرقیزستان اظهار کرد: هر ماه جلسات پایش وضعیت تولید در حوزه‌های مربوط به صنعت، معدن و... در سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برگزار و نتیجه آن در قرارگاه اقتصادی استان بررسی می‌شود. بر اساس همین بررسی‌ها و آمارهای موجود میزان صادارت از مقصد خراسان رضوی طی چهار ماه ابتدای امسال کاهش داشته که برای رفع این نقیصه از پیشنهادات بخش خصوصی در چارچوب قوانین استفاده می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۲ مدل حضور در بازارهای جهانی وجود دارد؛ در مدل اول که مربوط به شرکت‌هاست، شرایط به شکلی می‌باشد که برای حضور در بازارهای جهانی شرکت‌های بزرگ در قابل کنسرسیوم بین المللی تعریف می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مدل بعدی فعالیت یک شرکت در عرصه بین‌المللی به صورت تدریجی است که آن نیز اشکال مختلفی دارد. در این مدل شرکت‌های اقتصادی ابتدا باید دنبال کشورهایی که فاصله کمتری با کشور مبداشان دارد، بروند. بر همین اساس کشور قرقیزستان یکی از مناسب‌ترین گزینه‌هاست.

رجبی خاطرنشان کرد: در دورن پساکرونا و با توجه با سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر بر گسترش روابط اقتصادی با کشورهای همسایه، قرقیزستان یکی از کشورهای مهم برای تبادل تجاری به حساب می‌آید که همکاری اقتصادی با این کشور مورد حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به عنوان مقصد صادراتی نیز هست. در حال حاضر در این کشور شرایط مساعدی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی فراهم شده است.

کد خبر: ۱۶۶٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha